Baguan

Hjälp vad den här dagen har gått fort! Det känns som att jag inte har gjort någonting alls trots att jag faktiskt har gjort en hel del. I alla fall på mitt rum.

Idag har jag nämligen ägnat mig helhjärtat åt Feng Shui och baguan över mitt rum. Har funderat på att flytta sängen dit skrivbordet står nu och skrivbordet dit sängen står för att de då kanske skulle bidra till förbättringar inom områdena "rikedom" och "kärlek & relationer". Men å andra sidan vet jag inte om jag skulle sova så bra om jag flyttade sängen till andra sidan av rummet, jag har ju sovit där jag sover sedan jag var sex. Jag får se hur jag gör.

Det som var kul att se idag var att jag faktiskt redan har möblerat mitt rum ganska bra. I området för "kunskap & självkännedom" har jag en mörktonad tavla med berg på och det är tydligen bra att ha där. I området "framgång" skulle man ha ljust och gärna färgen rött, där har jag mitt fönster med röda gardiner.

Efter att ha sett över hur mitt rum är möblerat i dagsläget och vart jag har alla mina skräphögar så började jag fundera över vart jag ville börja städa. Jag hade ju redan rivit fram allt bakifrån garderoben så jag började gå igenom allt som fanns i lådorna där. Det kommer ta ett tag, hann bara gå igenom tre lådor idag, men åh så skönt det kommer kännas när jag har rensat bort all skit och onödiga grejer! :)

Så satte jag mig här och tänkte för ovanlighetens skull att jag skulle gå in och kolla efter hästar på blocket och vad händer då? Av en ren händelse när jag har klickat mig in på Uppsala --> Hästar & ridsport så ser jag en annons om en travarvallack som jag blir intresserad av. Och hejsan hoppsan, den var inlagd för bara två timmar sedan! Jag mailade så nu får vi se om dom hör av sig, spännande att se vad det är för häst och vad dom vill ha för den.

Nu sitter jag och kollar på en liten chihuahua bebis, otroligt söt. Vet att det inte kommer bli någon sådan så länge jag bor hemma men man kan ju få drömma...



Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0