Blöööp!

Jaa, saker blir lite som de blir ibland. Nu sitter jag här; helt slut i både kroppen och huvudet, trött som bara den, sur och besviken. Usch säger jag.

Igår tog jag det lugnt hela dagen fram tills sjutiden när jag duschade och började fixa mig så smått för att åka på Eldfesten. Från början var det tänkt att jag skulle vara i Österby vid sju för att träffa Linda och vandra runt lite innan åtta då det hela började. Planerna ändrades till att jag istället stannade hemma och åt kräftor med familjen, Anneli och brorsans kompis Tobbe. Efter kräftorna tog jag, mamma och Anneli några glas vin och jag drog upp på övervåningen, poppade musik för att komma i feststämning och sminkade mig.

Vi åkte ner så att vi var vid Simbadet lagom till att fackelsimmet skulle börja. Träffade Linda och hittade en bra plats att stå på så att vi kunde se ordentligt, även om jag faktiskt inte kollade så mycket. Efter fyrverkerierna knallade vi ner till öltältet för att träffa min kära Matilda. Hon hade ringt mig ett antal gånger under fackelsimmet och frågat om vi inte skulle komma snart ;) Men då hade hon tröttnat på att sitta där och var påväg för att dansa lite. Jag drog i alla fall med mig Linda in i öltältet för en smirre skulle jag unna mig som plåster på såren för att jag skulle upp och jobba morgonen efter. In, fort fram och köpa en och sedan prata med lite folk och hälla i sig den och sedan iväg för att dansa. Helt bra kväll kan man säga att det var, synd bara att min älskling var tvungen att jobba hela dagen och kvällen. Tråkigt att fira ett halvår tillsammans på skilda orter :(

Sen idag var det till att släpa sig upp tidigt för att åka och jobba med Lena. Måste säga att hon är trevligt sällskap att jobba med, mycket skratt blir det! När jag sedan kom hem ber mamma mig att komma en stund och så säger hon: "du vet säkert vad jag ska säga nu" men jag fattar ingenting och ser frågande ut. Då talar hon om för mig att ägaren till hästen som jag har varit och kollat på har ringt och talat om att den tjejen som precis hade varit och kollat på hästen igår och då hade sagt att hästen är seg nu hade köpt honom för de 15 000 kronor som de ville ha för honom. Skit säger jag bara. Skit, skit, skit! Jag ville verkligen ha den hästen. Gaaaaah!

Ja, så är det i alla fall. Får se om jag tar mig ner och kollar på Nordman och Lennie Norman ikväll på Eldfesten. Just nu är jag inte ett dugg sugen på det trots att flera har frågat om jag inte kan komma ner. Usch, är bara så trött och less just nu. Egentligen kanske jag behöver åka och ha lite roligt. Men jag känner mig inte så sugen på att lägga ut 160 spänn idag igen på inträde där. Sen kanske jag ska jobba imorgon igen också och jag vet inte om jag pallar det om jag ska vara uppe sent igen. Äh, fy vad jag klagar. Bajs.




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Neej, fy vad tråkigt att du inte kunde köpa hästen :(

2008-08-10 Kl. 18:27:29
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0