Ecu Count

Hejhopp!

Idag har jag fortsatt med rensningen av mitt rum och hittat en del spännande saker att kasta. Travade ved med mamma också och precis när jag gick in för att hämta handskar så ringer telefonen och då är det ägarna till hästen jag skrev på igår kväll! De hade fått fyra andra som var intresserade av den men de ringde till mig och frågade om jag ville komma nu på kvällen och kolla på den så jag och mamma åkte iväg och gjorde det. Det visade sig att den faktiskt stod ännu närmare än vad vi från början hade trott, faktiskt bara på andra sidan skogen så det tog en kvart att åka dit :)

Hästen var fin och verkade väldigt lugn och harmonisk med sig själv och oss som var runt omkring. Jag fick känna på den precis överallt, klämma och kolla. Ägarna hade även fixat iordning en ordentlig pärm med alla papper i så vi fick kolla tidigare veterinärbesiktningar och sådant. Upptäckte dock en bula på ena bakbenet som vi vill ha veterinär till att kolla upp eftersom det inte stod något om den i papprena.

Priset är dock det ställe där skon klämmer, de har sagt att de vill ha 15 000 för honom. Visst, all utrustning kommer då att ingå i priset men det är helt enkelt för mycket pengar för mig just nu. 10 000 kan jag kanske på något sätt lyckas få ihop och ge för honom. Om jag får låna lite av Per och pappa vill säga, så jag får hoppas på det. Men först och främst vill jag veta om det är något mysko med den där bulan på bakbenet för jag tänker inte köpa en häst för dom pengarna om jag tvingas ta bort den om några år. Såren har nästan precis läkt efter Ojsan och Tango, jag pallar helt enkelt inte att göra det igen än.

Men de var i alla fall intresserade av oss som köpare och vi av hästen så snart ska vi dit igen och jag ska provrida lite. Han är tydligen inte riden under de senaste två åren men det ska nog inte vara något problem, jag har ju stött på lite olika hästar genom åren ;)

Måste bara avsluta med en liten parentes, bara för att det var lite smått komiskt. Det visade sig också att den här familjen ska sälja en volvo 142:a, precis en sådan bil som jag vill ha. De hade även en renrasig långhårig chihuahua hane och en hona som de brukar ta valpar på. Jag vet ju att det inte blir någon sådan så länge jag bor hemma men ändå, hihi.

Ecu Count





Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0