En hyfsat aktiv lördag

Idag blir det ett kort inlägg. Jag vet, jag har sagt det många gånger tidigare, men denna gången menar jag det verkligen. Jag lovar.

Vaknade runt klockan tio idag och stoppade i mig lite frukost medan jag satt vid datorn, haha det lät nåt det. Typ ungkarl eller något, nej tack säger jag till det! Efter utfodringen av mig själv tog jag mig upp på rummet för att fortsätta rensa i röran med Feng Shui. Vilket också är titeln på en av de två böcker om Feng Shui som jag använder mig av för tillfället. "Rensa i röran med Feng Shui" av Karen Kingston. Måste säga att den är riktigt bra, jag rekommenderar den till dig som vill få ordning och reda i ditt liv. Eller jag rekommenderar den faktiskt till alla. Så bra är den :)

Idag har jag nått ett delmål i rensningen (eller vad jag ska kalla det), jag har nåmligen tagit mig igenom halva rummet. Storslaget och oj vad jag har rensat bort en himla massa saker! Känns verkligen helt underbart. Så har jag också, med en rekommendation ifrån boken, bestämt mig för att från och med nu bara förvara sängkläder i mitt förvaringssystem under sängen. Detta eftersom att man ska se till att hålla så rent och fräscht som möjligt i det område där man sover för att chi ska kunna ta sig fram på ett bra sätt.

Nu ska jag upp och fortsätta rensa. Jag måste i alla fall röja undan från sängen så att jag har någonstans att sova inatt. Puss!

Rensa i röran med Feng Shui - Karen Kingston





Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0