Flygtur

Den här dagen har inte varit så olik de sista dagarna, röjningsarbetet av röran i mitt rum har fortsatt. Fast idag hann jag faktiskt inte göra så mycket på rummet. Morfar och hans sambo Inga kom förbi en sväng och fikade och sedan spenderade jag en ganska lång stund framför datorn med att söka efter värdet på alla gamla serietidningar jag har hittat hittills när jag har städat. Det visade sig att jag faktiskt har en del gamla tidningar som det finns lite pengar i. Liiiite i alla fall.

På kvällen åkte jag med Lena till Gimo Ridklubb för att rida en av de åtta hästarna som hade gått på sommarbete tillbaka till ridskolan. Det blev bestämt att jag skulle rida Maggie, en travare. Hon var ganska lätt att få tag på och jag behövde ju bara tränsa henne eftersom vi skulle rida barbacka. Heeeeej liksom, jag hade ju inte ridit barbacka på typ två år! Men det va ju skoj att få göra det nu då.

Jag ställde Maggie vid en sten för att hoppa upp och hon vandrade såklart iväg en precis lagom bit för att jag inte skulle kunna ta mig upp. Ställde henne vid nästa sten och kom upp på henne. Då for hon iväg, jag vet inte riktigt hur hon lyckades men hoppsan så voltade jag runt i luften och vidare ett halvt varv på marken och slutade sittandes där framför henne med tyglarna i ena handen. Oslagbar som jag är så reste jag mig upp och letade efter en ny sten och skulle hoppa upp igen. Då tycker en av de andra tjejerna att hon kan kasta upp mig istället så att jag inte blir avkastad igen. Så okej, hon fick skjuta upp mig. Väl uppe på hästryggen igen börjar tokhästen att bocka, fyra-fem bocksprång tog det innan jag lyckades lugna ner henne. Måste säga att bocksprången känns mycket mysigare när man sitter barbacka :)

Sen hade hon bråttom hem till stallet, ville helst inte gå i de andras takt så jag fick sitta och bromsa henne hela tiden nästan. Vattenpölar var tydligen farliga och gräset var gott. När vi sedan skulle gå en bit på järnvägsrälsen bestämde jag mig för att kliva av och gå resten av biten till hagen vid ridskolan. Ett klokt beslut, eftersom hon var lite tjurig. Men det kan man ju kanske förstå när de hade gått där på sommarbetet i fem veckor utan att göra något.

När jag kom hem var jag superhungrig så jag satte mig vid TV:n och mumsade i mig några mackor med majonäs, ägg, kaviar ovh räkor. Sedan kollade jag på Scrubs och efter det hamnade jag här med ett glas gott rosévin för att blogga. Nu är glaset snart tomt och jag ska krypa ner i sängen och krama mig själv för att inte frysa. Inatt och imorgon natt får jag nöja mig med det, på torsdag kommer äntligen min älskling hit och gör mig sällskap så jag slipper frysa <3




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0