Segis där

Ja, det är vad jag är. En segis. Så har det alltid varit men så ska det inte förbli. Jag håller nämligen på att förvandlas till en produktiv männsika. Tro det eller ej, det är helt upp till dig! Där fick jag visst in ett rim också, haha. Okej det var inte så kul faktiskt. Ha. Hahaha. Jag känner mig lite irriterad idag men det struntar jag i så då blev jag flummig istället.

Ja, det är ju i alla fall dags för en uppdatering nu. (Shame on me för att skriva så sällan.) Vad har hänt sedan i lördags kväll? Hmm...

Ja i söndags rensade jag i alla fall på rummet, men det kunde väl nästan vem som helst gissa vid det här laget? Jag hade också burstädnings- och kloklippningsdag för den som är intresserad av det. (Haha)

I måndags vad det dags för att tjäna lite pengar och på kvällen drog äntligen dansen igång igen! Åh, som jag hade längtat efter att få träna igen. Dock gick luften ur mig en stund efter att vi hade kommit dit när styrelsen sa att vi kanske kommer sluta dansa efter de två kommande måndagarna. Detta på grund av att vi verkar ha blivit för få deltagare. De sa att vi måste ha minst 15 deltagare per grupp för att vi ska fortsätta och det är vi inte just nu. Så hoppas hoppas att det kommer massa nybörjare på måndag! Jag dör annars, jag klarar mig verkligen inte utan dansen. Jag har dansat i sju år nu och jag vet inte vad jag skulle göra om dom lägger ner allt. Jag sa i alla fall att jag kan vara ansvarig för dansen om en eller två till kan tänka sig att hjälpa till med kursen men ingen verkade intresserad. Visst, jag skulle kunna hålla i allt själv men jag vet inte om jag har ork till det just nu. Alla vill dansa men ingen kan tänka sig att hjälpa till vid kanske 2-3 tillfällen på en hel termin. Väldigt konstigt.

Ja, sen i tisdags jobbade jag och igår var jag ledig och åkte hem till farmor och farfar en sväng. Farmor bjöd på hemlagad äppelkräm - supersmarrigt! Väl hemma igen fortsatte rensningen, såklart. Sen passade jag på att beställa lite småsaker över nätet som jag hade hoppats på skulle komma idag. Men det kom inte vilket bidrar en del till dagens fortsatta lilla irritation. Men jaja, skitamma. Hoppas det kommer imorgon istället.

Idag har jag återigen jobbat. (Jag kommer bli rik, wohoo! Hör min ironi.) Efteråt passade jag på att smita in en sväng på banken för att ta ut pengarna som hör till Ny Generation (jag var kassör i vår skolgrupp) så att jag kan lämna över dem till dess nya kassör; Johanna. Sen pep jag in på affären och fixade mig en ny busstidtabell. Och nu ska jag fortsätta rensa och kasta saker.

Jag sa ju det, jag håller på att förvandlas till en mer produktiv människa.




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0