Skarnäs

Tjo!

Idag försov jag mig i nästan en timme, mycket duktigt gjort. Men jaja, jag hann i alla fall duscha och fixa mig innan mamma och Per kom hem för att stressa sig iordning (dom hade varit iväg och kört pappersinsamling med brorsan) och vi skulle åka. Idag var det nämligen dags för den årliga utflykten till det mer än tvåhundra år gamla torpet Skarnäs.

Varje år i början av augusti är vi ett gäng på runt 25-30 personer som åker iväg med traktorkärra  för att äta någon god och matig sallad med massa goda såser och all möjligt hembakt bröd. Efter att alla har ätit sig så mätta att magarna borde explodera plockas det fram godis och fika och otroligt nog lyckas man med att få i sig en massa sådant också. Sedan sitter alla vuxna och pratar medan alla små söta barn springer runt och leker. Det har blivit ganska många barn under åren, idag var det sju stycken i åldrar mellan tre och sex som for runt och skrattade när de i fantasins värld förvandlade traktorkärran till ett stall och halmbalarna till hästar. Sötnosar.

Efter all mat, fika och prat åkte vi till affären och jag köpte en påse ostbågar som jag tänker proppa i mig helt själv ikväll när jag kollar på Bandidas på 4:an. Men nu först ska jag kasta på mig stallkläderna och promenera över till Lena för en skogsridtur i regnet. Vi hörs!

Skarnäs





Kommentarer
Skrivet av: Johanna

Vad härligt det låter =)

2008-08-03 Kl. 10:32:04
Blogg: http://gutterflower.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0