Städföretag & arbetstjohopp

Ja hej hopp idag har jag varit sådär vuxen. Och eftersom klockan är efter elva på kvällen så är jag sådär trött som vuxna brukar kunna vara då så ikväll blir det ett ytterst kort inlägg. Hoppas jag.

Jag har länge velat få ordentlig ordning i mitt rum och visst, på det yttre ser det väldigt välstädat ut men under ytan bubblar allt gammalt skräp som jag inte längre behöver ha kvar och hålla fast vid. I början av sommaren tog jag steget och rev ut allt ur garderoben och rensade bort fyra stora kassar med kläder och nu är det dags för nästa uppdrag: förvaringsutrymmet bakom garderoben. Jag släpade fram allt där bakifrån och radade upp alla lådor i rummet för att lätt kunna se vad som fanns i var och en av dom. Fram med alla gamla tidningar, papper och annat - nu ska rensas och det ordentligt!

Jag hann inte rensa och sortera så mycket som jag hade hoppats på idag men det beror liiite på den andra vuxengrejen jag har gjort. Idag tog jag mig nämligen i kragen och kontaktade arbetsförmedlingen och pratade lite om jobb. Jag har ju min timanställning, men jag vill inte bli kvar där. Det är ju dessutom ganska dåliga arbetsförhållanden där. Samtalet resulterade i alla fall i att jag skaffade mig ett konto på arbetsförmedlingens hemsida och registrerade mig som arbetssökande. Heja mig! Nu återstår att åka dit inom loppet av två veckor för att legitimera mig och komplettera mina uppgifter. Sen är det bara att fortsätta sökandet efter ett nytt jobb :)

Nej, nu känner jag hur ögonen går i kors samtidigt som magen vill ha något mer ätbart så jag får väl ta och stoppa i mig något annat än det godis jag nyss har proppat i mig och sedan krypa ner i sängen och sova en blund.



Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0