Uppdatering

Oj, nu var det verkligen länge sen jag skrev. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Jag har bara haft en himla massa saker för mig hela tiden, även fast jag ibland kanske hade kunnat prioritera att blogga lite istället för att rensa i röran på mitt rum. Men jag vill verkligen få ordentlig ordning där nu, det är så himla skönt att bara kasta en massa saker som man inte har någon användning för längre :)

Ja, nu ska jag ta och skriva ihop en liten sammanfattning av de senaste tio dagarna, alldeles exklusivt för dig som läser mig blogg. Jag tar den lite kort, dag för dag, för jag tror att det blir lättast så.

Tisdag 12/8: Åkte jag in till stan med mina underbara älsklingar av det kvinnliga könet, nämligen iia och Jenny. Puss på dom för att dom e så himla underbara! <3 Vi vandrade runt lite i delar av Uppsala som vi inte allt för ofta besöker och sedan tog vi oss självklart vidare till de två ställen som vi känner oss mest hemma på i stan, d.v.s. New Yorker och Clas Ohlson. Vi går jämt dit. Så är det och så kommer det förmodligen att vara för ett bra tag framöver. En underbar dag var det i alla fall och den förde med sig en stor lättnad och skänkte mig lugn.

Onsdag 13/8: Jobbade några timmar på Tammen och åkte sedan hem för att städa åt mina söta marsvin och fixa mig lite innan det var dags att ta moppen till Österby och bli upphämtad av iia för att åka till Jenny på tjejnatt. Vi kom på att vi ville ha det dagen innan när vi var i stan och det passade ju bra eftersom att vi då direkt kunde handla det godis och den dricka vi ville ha. Jag åkte moped i världens åskväder och bad till högre makter att inte få huvudet klyvet i två delar och blev nästan tvungen att byta byxor när det smällde till i hjälmen. Aldrig att jag kör moped i åska igen! Väl framme i Österby öppnade sig också himlen, men då hade jag hunnit in i värmen hos farmor tack och lov. När vi sen kom till Jenny tog det ett tag innan vi kom igång eftersom vi skulle bädda och duka fram och självklart snacka en hel del men nu har vi i alla fall påbörjat vårt That 70's Show - maraton :D

Torsdag 14/8: Dagen då planerna ändrades flera gånger än en. Från början hade jag tänkt åka hem till Thea och kolla på hopptävlingen som hon skulle ha hemma hos sig men eftersom mamma hade kommit på att hela familjen skulle åka till Gävle och bowla då så gick ju inte det. När jag sedan pratade med mamma på morgonen när jag hade åkt från Jenny till pappa så sa mamma att det inte skulle bli någon bowling dels för att det var så tråkigt väder och dels för att brorsan hade bestämt sig för att sova hela dagen. Då åkte jag med pappa och Ingela till farmor och farfar istället för att fira farmor som fyllde 68 år. Grattis till henne! Och till min stora glädje så kom tre av mina kusiner också dit; Malin, Linda och Robin. Blev verkligen superglad över att Robin kom dit eftersom det var första gången jag träffade honom efter hans ett år långa vistelse i USA. Satt och sjöng de låtarna som han spelade på gitarr. Åh vad jag älskar gitarr! Tror jag ska tvinga en viss liten pojke att börja spela det. Gitarrspelande pojkar är kåthetsframkallande, dock inte om de är ens kusin ;)

Fredag 15/8: Hände det inte så mycket. Jag jobbade och när jag kom hem fortsatte jag med Feng Shui och rensningen av mitt rum.

Lördag 16/8: Var ungefär lika spännande som fredagen förutom att jag och Lena tog en ridtur på kvällen, mysigt. Red Emma barbacka för första gången och det var inte så bekvämt eftersom hon fortfarande är väldigt smal över ryggen. Hon blev lite busig ett tag och försökte hitta på anledningar till att få springa och skutta lite men hon lugnade sig snabbt. Tror inte hon har haft någon på ryggen utan sadel tidigare så hon skötte sig väldigt bra :) Red ju bara med grimma och grimskaft och utan hjälm så det får man vara glad för.

Söndag 17/8: Åkte in till stan med mamma och Per och handlade lite på IKEA. Jag införskaffade två nya förvaringsbackar till utrymmet bakom min garderob och köpte äntligen en ny glödlampa till min sänglampa som inte har fungerat på flera månader. Det har ju varit sommar och ljust ute så har inte behövt använda den direkt så mycket men nu börjar det ju bli mörkare igen på kvällarna. Efter shoppingen lämnade vi av Per vid tåget eftersom han nu skulle flytta till Stockholm för att plugga där i två år. Han kommer bo där nere men komme hem på helgerna vilket alltså betyder att jag kommer ha en festlägenhet där nere, ohlala ;)

Måndag 18/8: Ägnade hela dagen åt att rensa på mitt rum. Det är så underbart att rensa ut! Jag känner att jag bara får mer energi ju mer jag rensar ut och kastar. Prova du med.

Tisdag 19/8: Jobbade, rensade och red med Lena. Barbacka och utan något annat än grimma hem från hagen även idag, gick superbra!

Onsdag 20/8 - torsdag 21/8: D.v.s. igår, åkte jag till min älskade älskling Amir som jag inte hade träffat på två hela långa veckor. Usch, det är läskigt lång tid utan den man älskar. Vi kan ju inte träffas så ofta nu eftersom han har börjat plugga på Komvux i veckorna och sedan jobbar han fredag-söndag nästan hela dagarna. Så är ju han sådär duktig och håller på och tar körkort också, han har ju bara uppkörningen kvar nu :) till skillnad från mig som det har stått stilla för i en evighet. Men i alla fall så kom jag nu äntligen dit och vi fick chans att riktigt rå om varanda och bara mysa. Lagade mat och pratade en massa, helt underbart. Sedan idag på morgonen var en viss liten pojke väääldigt trött och orkade inte ta sig till skolan så jag blev kvar där nästan hela dagen. Jag var på lite dåligt humör först i någon timme eller så men han kan verkligen konsten att göra mig på bra humör :D <3

Sedan nu på kvällen gick jag över till Lena för att vi skulle flytta ner hästarna till betet och då började det självklart spöregna och trots att jag hade paraply så blev jag dyngsur, yippie. Vi kände ingen större lust att gå ut i blötan så vi satte oss och kollade på TV en stund ända tills vi blev tvugna att gå ut och flytta på hästarna eftersom Lena skulle åka och hämta Thor efter hans fotbollsträning. Så nu fick Emma paraplyträning, det gick bra.

Nej, nu ska jag gå och fixa mig en varm banan med smält choklad som jag har varit sugen på sedan i tisdags och sedan ska jag krypa ner i sängen så att det kan bli morgon så att jag får fortsätta med rensandet av mitt rum. Förlåt att det blev lite långt inlägg, jag ska skärpa mig. Sov gott! :)




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Åååh, vi måste göra varm banan med choklad nästa gång vi har tjejnatt ;)

<3

2008-08-22 Kl. 23:04:33
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0