Lördagskvällen

Ja, jag skulle ju summera helgen var det sagt. Dock hann jag inte skriva mer än om just Ranchtrailen förrän jag kom på att jag skulle duscha och åka iväg till min pojkvän. När jag sedan kom hem igår så ville inte Internet fungera som det skulle, så det blev inte mycket till att skriva då heller. Jag kan ju tala om att jag då istället passade på att rida en sväng i skogen med Lena och att jag efter det tog moppen och åkte iväg för ett kvällsdopp i sjön... Mitt första bad för i år - äntligen!

Men tillbaks till lördagen nu. Efter att ha kommit hem och släppt ut hästen i hagen och duschat efter tävlingen var det bara att skynda sig iväg med moppen för att möta upp Josefin vid affären. Vi skulle nu ta oss till vår kära vän Matilda för att kolla in hennes & Wirres lägenhet. Den var mysig och eftersom Matilda är flitig var den också riktigt välstädad och snygg ;)

Vi bestämde oss för att gå ner till centrum och hyra en film, bestämde oss för att ta "Juno" eftersom att ingen av oss hade sett den. Den var bra, dock hade slutet kunnat varit lite annorlunda. Efter Juno blev det en skräckis eller något som jag inte kommer ihåg vad den hette. Äcklig var den i alla fall och när min mobil vibrerade av ett sms flög alla en halvmeter upp i luften. Haha. Till filmerna smaskade vi popcorn och tacochips och drack massa smaksatt bubbelvatten - smaskigt värre.

Efter att ha varit hos Matilda åkte jag och Josefin vidare till Mr Ståhl som hade fest hemma hos sig. Johan hoppade glatt på oss när vi kom men efter tio minuter tyckte vi att feststämningen var sådär och vi bestämde oss för att åka vidare till Leo som även han hade fest. Där träffade vi en del gamla klasskompisar och blev kvar ett tag och snackade lite. Josefin passade på att hoppa studsmatta och jag passade på att kramas och prata om livet med Nadja.

Sedan kom vi på att vi inte hade sagt hejdå när vi åkte från Johan, så vi åkte tillbaka dit för att göra det. Då sov Johan, men alla andra var trevliga och vakna. Josefin bestämde sig då för att åka hem medan jag bestämde mig för motsatsen, slog mig ner i en soffa och blev lite smått kvävd av Jonny. Men han är inte farlig så jag kvävde honom lite jag också, haha. Thor var där också och han satt och pussades med en grabb, vilket jag blev lite smått förvånad över (HAHA) . Synd att jag inte hann få fram kameran ;) Så träffade jag ju en nice brud där som kallas Piraten, hoppas på att träffa henne snart igen!

Så småningom överfölls jag av tröttheten efter den fullspäckade dagen och bestämde mig för att knalla hem till pappa och hoppa i sängen, ehm bäddsoffan*. Sov gott och söndagen försvann som på en kvart.



Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Du verkar ha haft en super trevlig lördag ;)

2008-07-23 Kl. 23:48:12
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0