Ranchtrail

Eftersom jag inte har så mycket för mig idag tänkte jag summera helgen som varit. Lördagen var fullproppad medan söndagen var mera laid back.

Det började med att jag klev upp tidigt på lördagsmorgonen eftersom jag skulle tävla i Ranchtrail med Emma. För ovanlighetens skull hann jag t.o.m. äta frukost (!) innan jag drog iväg till stallet. Väl där hann jag även fläta luggen och svansen och pryda dom med röda rosetter. Lastningen gick som vanligt bra och hon klev på utan problem.

Hon var ovanligt lugn på tävlingsplatsen, jag kunde t.o.m. binda upp henne i Jennifers transport och låta henne stå där medan jag gick iväg och gjorde andra saker. Underbart att kunna gå på dass eller äta utan att först tvingas hitta någon som kan hålla i hästen.

Även inne på banan var hon lugn och lyssnade hyfsat bra på mina hjälper. Hon har utvecklats otroligt mycket från januari förra året när hon kom och alla sa att hon var "obildbar", "oridbar", "dum" osv. Hon är ju inget av det!

Första omgången inne på banan gick bra, över förväntan faktiskt. Inget av momenten gick helt åt skogen så att säga. Grinden som var det första momentet lyckades vi öppna och faktiskt ta oss igenom i lugn takt, men dock inte stänga. Andra momentet bestod i att rygga ett S, tredje i att göra ground-tie i en fyrkant och hämta ett djur och rida iväg med på hästhalsen. Fjärde var då lämpligtvis att rida in i en cirkel och lämna av djuret i en korg, då började det självklart blåsa men jag fick med stor svårighet i den tillslut. Det femte momentet var att rida över en bro och då tvekade Emma, men hon gick faktiskt på efter en stund och min lycka var gjord. Det sista momentet var att kasta lasso för att fånga en stubbe och visst stog ju hästen still men nja...jag kan ju inte pricka ;)

Andra omgången gick faktiskt ytterligare lite bättre än den första, hon gick tillexempel över bron direkt utan att tveka (trots att jag var lite klantig och bröt av till skritt från traven precis steget innan den). Vi lyckades också ta oss runt banan nästan en hel minut snabbare och vi slutade till min stora glädje på en 4:e plats av 7 seniorer.


Över bron!




Kommentarer
Skrivet av: Jennifer

Tycker de är bra att di skaffat blogg, mer å läsa om dagarna =) hehe.

Jodå de är bara bra med mig.

Gör bara inte så mycket om dagarna, men de går framåt ändå, hehe =D

2008-07-22 Kl. 17:02:36
Blogg: http://jlaursen.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0