Till stan

Ja, jag vet att jag är seg ibland men nu tänkte jag berätta lite om i onsdags när jag var in till stan med min kära fru JennySpenny och handlade.

Min morgon innan jag äntligen kom iväg kan man säga var minst sagt stressig. Hovslagaren kom klockan nio, mamma skulle till jobbet så det var bestämt att jag skulle ta hovslagaren och jag vaknade kvart i nio, yeah. Jaja, kastade på mig kläder och i mig en knäckemacka (eftersom det bara fanns äckligt ljust bröd) och kutade ut i stallet. Hovslagaren kom igång en kvart senare än planerat p.g.a. att Korint har fått en stor spricka i ena framhoven och vi diskuterade hur vi skulle göra. Att sko eller inte sko, det är frågan. Svaret blev att sko, vilket betydde att det tog ännu längre tid än i vanliga fall (våra hästar går barfota).

När hon äntligen var klar visade det sig att jag hade en halvtimme kvar tills dess att jag skulle åka iväg till bussen - panik! Kastade mig in i duschen, håret fick jag platta lite för å få det någorlunda okej. Kasta ner plånbok å sånt i väskan, skynda att hitta några kläder som passade ihop. Äta, äh får köpa nåt i stan. Åka i ilfart och precis hinna med bussen, vilken jag sminkar mig ombord på. Men yes, jag hann ju - eller hur? ;)

Sedan byta till tåget och äntligen träffa Jenny, hennes syrra Jasse var med också. In på Pressbyrån och köpa knäckemacka (ja, igen) och en drickyoghurt och sedan vidare mot shoppingen.

Första butiken att besöka var New Yorker, en absolut favoritbutik. Massor med rea vilket är helt underbart! Hittade där en supersöt rosa/vitrutig BH med rosett och spets som jag direkt blev förälskad i och eftersom den satt perfekt så köpte jag den. Jag har tidigare nu i sommar haft storstädning i min garderob vilket innebar att jag kastade ut alla kläder och bara plockade in det som jag absolut vill ha kvar. Nu tycker jag att jag kan få köpa en del nytt för att fräscha upp den lite. Hittade ett rött linne med snyggt tryck i silver och svart på som satt nice som jag köpte, också det på New Yorker. När jag också hittade ett par underbart sköna svart/vitrutiga ballerinaskor (som jag har letat efter sedan i våras!) var min lycka gjord.

Efter ett tag blev vi hungriga och promenerade till vårt nya matställe; Hemköp, för att inhandla något att stoppa i magarna. Jenny köpte någon soya-yoghurt och banan medan jag klämde i mig en skitstor baguette med tonfiskröra och drack citron-iste. Usch, jag är hungrig jämt.

Jag ville köpa en ny mascara eftersom min nuvarande har börjat bete sig konstigt. Vi gick till Åhléns och letade men jag hittade ingen med sådan borste som jag vill ha så vi tog oss vidare till Kicks för att leta. Tyvärr hittade jag ingen där heller så det blir till att beställa en likadan som jag har nu ifrån Yves Rocher. Men som den shopaholic jag nu är så hittade jag såklart lite andra saker. Det sägs ju att när man plattar håret ska man använda sig av någon form av värmeskydd, vilket jag inte har varit den bästa på att göra. Det har börjat ta ut sin rätt nu och när jag då hittade en värmeskyddsspray blev den ett solklart inköp. På väg till kassan stannade vi till vid lite hårspännen, örhängen och sådana saker och då stannar mina ögon på ett otroligt sött litet guldhårspänne med lite strasstenar på. Åh, tänker jag, den kan jag ha och sätta upp luggen med på ena sidan! Det va halva priset på den också, så vad gjorde det? =)

Linne

Bh, skor, spray & hårspänne





Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Ååh, jag är din fru ;)

Jaa, det var jävligt tur att du hann och skitkul att du kunde hänga med in till stan :D

2008-07-25 Kl. 22:55:21
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0