Trött

Tjohopp och hej igen! Det blev varken ridtur eller kvällsdopp ikväll för mig. Sandra var vid båten och kunde inte komma till mig förrän tidigast klockan 22 och det är ju mörkt runt halv elva så det kändes inte som att det var någon idé då tyckte jag. När vi hade bestämt oss för att skippa ridturen och ta den en annan dag var klockan redan efter nio och jag var inte så sugen på att bada längre. Hade brorsan hakat så hade jag kanske åkt, men han hade ingen lust eftersom han hade bränt vid efter sin heldag vid havet.

Istället tog jag en promenad ner till Emma och Sulan för att kolla hur dom mådde och se till så att dom hade vatten. Bjöd dom på lite godis, klappade på Sulan och kramades med Emma. Jag är lite hästvakt nu i helgen eftersom Lena och Bosse har åkt iväg för att fira 20årig bröllopsdag. Stort grattis till dom! =)

När jag var på väg hem kände jag att jag ville gå längre, så jag stegade vidare in på grusvägen efter vår hage. Gick ner till ängen och vände, andades, tänkte och njöt av den ljumma sommarnatten. Hemkommen kände jag för att ta en dusch men den visade sig vara upptagen och den där jag-vill-ta-en-dusch-känslan försvann lika snabbt som den hade kommit. Istället satte jag mig på bron och hade tråkigt en stund. Gick in och kollade en stund på någon film (som redan hade hållit på en timme eller något sådant) medan jag smaskade på några bitar vitlöksbaguette och drack te tillsammans med mamma och Per.

Sedan hamnade jag här.

Oj vad trött jag är. Jag hade egentligen tänkt gå och lägga mig innan klockan tolv. Jag tänkte redan för någon vecka sedan (eller två, tre kanske) att jag skulle börja komma i säng tidigare på kvällarna för att orka gå upp på morgonen istället. Men att tänka och göra är två helt skilda saker. Tänkt det, det har jag gjort nästan varje kväll. Det antal gånger som jag faktiskt har gjort det är ungefär lika med noll. Hemskt men sant. Jag måste bli bättre på att göra de saker som jag säger att jag ska göra. Eller "måste" förresten, jag måste ingenting. Men jag vill.

Nej, nu ska jag byta om till något bekvämare. Även om det bara är ett uttryck, de kläder jag har på mig för tillfället är väldigt bekväma - omlottkjol och linne. Men jag tror jag blir förstådd när jag säger det; byta om till något bevämare och krypa ner i min efterlängtade säng för att sova en skön natts sömn. Ensam.

Ensam ja, jag saknar min älskling otroligt mycket. Har inte träffat honom sedan i tisdags morse. Saknad, saknad varje stund vi inte är tillsammans. Jag visste inte vad kärlek var förrän jag träffade dig <3

Nu ska jag sova. Godnatt.




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0