Är Gud jultomten?

Idag blev jag ensam i ritrummet med den lilla flickan som två gånger tidigare har frågat mig om Jesus. Eftersom det inte var så många barn kvar på fritids så tänkte jag att jag skulle röja upp lite på ena bänken där inne medan hon satt där och ritade. Frågan kom snabbt: kan inte du berätta mer om Jesus nu? Denna lilla flicka vill verkligen höra hela historien så jag sa att visst kan jag göra det. Så jag tog med mig en låda pennor att vässa och frågade varifrån jag skulle börja berätta. Vi kom fram till att hur han föddes var bra att börja med så jag började med det och gick vidare och berättade om påsken när han var 12 år. Avbröts av frågan hur jag kunde veta så mycket om Jesus liv och förklarade med kyrkans barntimmar när jag var liten. Fortsatte med att han gav sig av och samlade ihop lärjungar för att berätta om Gud för alla och sedan var det dags för mig att gå hem. Då fick jag snällt lova den lilla flickan att jag ska berätta mer nästa vecka. Hihi, hon är allt bra söt och jag blir förvånad över att jag kommer ihåg så mycket. Hon kanske finns där av en anledning?

Annars, i största allmänhet en helt vanlig dag. Nu sitter jag hos pappa vid hans laptop, det går väl sådär lagom bra att skriva på den. Jag lyckas hela tiden komma åt musplattan eller va det heter så det inte syns nåt när jag skriver och mellanslaget känns som det är nedsänkt och jag missar det hela tiden, haha xD

Nej, nu ska jag måla naglarna tror jag. Vi hörs imorrn, puss <3




Kommentarer
Skrivet av: kyrksyster

Barn vill verkligen veta... fin berättelse!

2008-11-21 Kl. 21:10:46
Blogg: http://blogg.aftonbladet.se/13059

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0