Berätta mer om Jesus

Det finns två män här i världen som är mer intressanta än andra, min pojkvän och Jesus. Fråga barnen på fritids. Blev ännu mer grillad idag om vem min pojkvän är, vart han bor, vart han kommer ifrån och varför vi inte flyttar ihop och gifter oss. Hjälp alltså, snacka om att man får jobba för att hålla masken!

Den lilla flickan som förra veckan undrade över vem Jesus var bad mig idag att berätta mer om honom. Jag blev förvånad över att hon kom ihåg vårt samtal men satte mig ner och frågade vad hon ville att jag skulle berätta. Det satt åtta andra barn vid bordet också och flickan tyckte att jag skulle börja med att berätta samma sak som jag hade berättat för henne, om korsfästelsen. Så jag började med att fråga om alla visste vem Jesus var och fick till svar: ja, han är död. Sedan var det dags för frukt och efter det slutade jag så den där fortsatta historien om Jesus får vi ta en annan dag.


I övrigt har det inte hänt så mycket idag. Jag har suttit hos farmor och farfar som vanligt (shiiiiiiit vad jag vill ha en lägenhet nuuuuuu!) och pluggat körkortsteori samt påbörjat ett knutarmband eller vad sjutton det heter. Blir mestadels vitt i alla fall med tunna gröna, rosa och blåa ränder. Tror det blir snyggt.

Nu ska jag skriva lite spännande saker på Myshörnan och sedan blir det en bit mat och genomgång av dagens danslista innan det bär av på sista träningen innan avslutningen. Tiden går fort, för fort.



Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0