Fattiglapp virkar en egen sjal

Haha, okej så fattig är jag väl inte så att jag inte skulle ha råd att köpa en sjal om jag hittade en jag vill ha. Men när jag satt hos farmor och bläddrade i en Allers-tidning (skratta hur mycket du vill, man hittar faktiskt en hel del intressant där i) tidigare i veckan och såg den här sjalen så kände jag att jag verkligen ville göra den. Så jag skrev av "receptet" på den och nu sitter jag alltså och virkar en sjal. Egentligen ska den vara i mohair men jag hade inget sådant hemma och kunde inte vänta tills på onsdag när jag ska in till stan så jag tog ett vanligt vitt med en glittertråd i, ser ut lite som nysnö faktiskt. Jag gillar det!


Det var  lite krångligt i början eftersom det säkert var två år sedan jag virkade. Nu har jag i alla fall kommit på hur man ska göra och detta är början till min trekantiga sjal. Den kommer att bli cirka 65 cm lång och 190 cm bred med fransar. Åh, längtar tills den är klar!




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Den blir nog väldigt fin sen =)

Extra fint med silvertrådar i garnet med ;)

2008-11-16 Kl. 12:57:18
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/
Skrivet av: iia

Värsta fin! Jag blir lite avis jue... ;)

2008-11-18 Kl. 17:55:41
Blogg: http://julia.obypingst.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0