Insnöad

Vaknade upp vid åtta, tittade ut och såg att det var snö precis överallt. Överallt! En meter snö i grindöppningen så idag går det inte komma till jobbet. Synd med tanke på förlorad inkomst men ganska skönt ändå att få en extra dags ledighet. Idag ska jag mysa och virka en massa på min sjal.

Mamma kom upp och sa att jag får ta ut hunden på morgonpromenad medan hon tar ut hästarna och matar smådjuren. Tjoho tänkte jag och letade fram moonbootsen som var instoppade på ena kattvinden. Fram med överdragsbyxor, rånarluva och tjocka vantar. Klä på hunden täcke och pressa upp dörren. Inte lätt att gå med snö upp över knäna, haha! Vägen var ju inte heller plogad men som tur va så hade en traktor åkt åt något håll i alla fall så man kunde gå i det spåret. Hunden far som en galning i diket, skitkul tycker han att det är. Shit alltså, fattar inte hur han orkar.

Frågan är vem som hade jobbigast i morse. Mamma fick ju trots allt skotta sig fram hela vägen till stallet och hagen. Ehehe, det är kul med snöstorm.

Sen tänkte jag bara tillägga ett stooooort fuck också med tanke på att det är dansavslutning ikväll och jag förmodligen inte kommer kunna åka på den på grund av pissvädret. Och det är jag som har ansvaret för danslistan och musiken. Oh yeah.




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Jahapp, så det blev till att stanna hemma för din del idag ändå? :P

Hahaha, samma här. FITT VÄDER

2008-11-24 Kl. 14:54:53
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0