Men aaah!

Seg och dryg dag har jag haft idag. Uscha. Fick kliva upp vid halv sju imorse för att åka (hör och häpna) skolbussen till bruket, eftersom moppen är på verkstad (och inte hade gubben kollat på den som han skulle ha gjort i lördags). Gick till farmor och farfar och satt och läste där fram tills jag började jobba vid tio i ett. Visst, jag har inget emot att läsa en bra bok men det känns så himla onödigt när man har massor av saker att göra här hemma.

Efter jobbet gick jag och införskaffade ett nytt ungdomskort (haha, intressant va?) och sedan köpte jag en står glasskål till mitt framtida hem samt tre böcker som jag tänker ge bort i present. Shit, det låter som jag har hur mycket pengar som helst (allra helst med tanke på att jag handlade en hel del igår också) men det är en butik på bruket som ska stänga och har utförsäljning - allt i butiken för halva priset.

Hann i princip bara hem för att kasta i mig lite ätbart, byta kläder och ta med mig dansskorna till träningen. Lärde oss en nykoreograferad dans idag av MaLena, nice var den och bra musik gjorde den ju inte direkt sämre. Fick frågan också om jag har lust att ta nybörjarkursen och kanske också vår kurs i vår, ska fundera till på måndag. Jag älskar att lära ut dans men vet ju inte alls hur mitt liv kommer att se ut i vår. Har jag fått ett annat jobb? Pluggar jag och jobbar kvar på fritids? Vart bor jag? Det skulle vara riktigt kul i alla fall att ta det, att få lära ut igen. Så blir det ju lite extra pengar då också och det vore ju inte fy skam. Men det går ju åt en hel del tid också till att planera en eller två kurser... Jag får se hur jag gör.

Ringde Östhammarshem för att höra om lediga lägenheter också och de skulle ringa upp under dagen men tro sjutton att dom gjorde det heller! Blir så irriterad när dom inte hör av sig om dom säger att dom ska det. Ska ringa imorgon igen. Fick höra nu också att i den lägenheten jag frågade dom om i fredags som skulle bli ledig, inte var uppsagd än och ingen stod i kö på, tydligen hade någon nu flyttat in i den. Det låter liiiiite konstigt tycker då jag. Men tydligen skulle en annan bli ledig snart så får väl hoppas på att den är typ lika billig. Har inte råd med mycket mer.

Nej nu är jag trött och ska hoppa i sängen. Puss!




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Jo, orber är bollar och de kan fastna på bild. Dock kan också massa dammkorn göra det med, så det kan vara svårt att veta vad som är vad :P

2008-11-04 Kl. 19:56:28
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0