Mitt i veckan

Det är drygt att gå upp halv sju för att åka med skolbussen till bruket och sitta hos farmor och farfar tills jag börjar jobba vid ett. Riktigt drygt. Inte just att sitta hos farmor och farfar, det tycker jag om att göra, men jag skulle så himla gärna vilja använda min tid till att göra nytta här hemma. Satt som vanligt och läste hos farmor och farfar, läste ut boken Våga flyga av Lisa Jewell som jag började på i helgen. Den var verkligen bra, skönt att läsa en vanlig bok med handling igen. Den sista tiden har jag bara läst en himla massa böcker med fakta och liknande.

Ringde fyra gånger också och försökte få tag på killen som ska försöka fixa mopeden men han svarade inte, nekade samtalet en av gångerna. Blir så himla irriterad! Jag behöver verkligen få tillbaka den nu, snarast, kvickt.  Kan inte han fixa den så kan han väl bara säga det då så jag kan lämna in den någon annan stans.

Idag fick jag i alla fall tag på en kunnig person på Östhammarshem som kunde ge mig lite information angående lediga lägenheter på bruket. Den som de sa i fredags inte var uppsagd visade sig att den visst hade blivit det - redan i september! Herregud vilken koll dom har ibland alltså. Möjligen att en annan lägenhet kommer att bli ledig där snart (i det huset jag vill bo alltså), så ställde mig i kö där nu i alla fall. Men imorgon ska jag åka och kolla på en annan lägenhet, en som är nästan två gånger så stor och nästan dubbelt så dyr. Som det är just nu har jag inte råd med den, då måste jag få tag på något extrajobb. Men det är kul att kolla ändå.




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0