Så var helgen slut

Och just nu känns det knappt som att det har varit helg. Jag har i alla fall inte hunnit vila upp mig som jag hade planerat att jag skulle göra.

Igår kom världens läskigaste elektriker hem till oss när bara jag och brorsan var hemma. Och brorsan satt självklart vid datorn så det blev ju jag som fick ta hand om det. Han hörde ingenting så när jag talade om att det smäller i en lampa i köket när man kör igång mikron så sa han bara: Jag hör ingenting och jag hör bra. (Gubben var över 80 och jag lovar att han hörde kasst!) Sedan började han peta i uttaget med en skruvmejsel och jag tänkte att snart smäller det till och gubben brinner upp och dör, och vad gör jag då? :O Ja just ja, han trodde jag hette Magdalena också.

Sedan blev det duschen och en tripp till mormor för den årliga pumpasoppan och pumpapajen till efterrätt. Supergott var det och proppmätt blev jag. Blev ju inte direkt mindre mätt när jag sedan åkte till pappa och det visade sig att dom var hos Ingelas mamma, Märta, och vi fick fika där med. Haha. Usch, ville bara spy sedan!

När klockan blev nio åkte jag til min älskling och hade det trevligt. Kollade på film, snackade, lyssnade på musik och sånt där. Älskar honom av hela mitt hjärta, ojojoj! Sedan skulle ju han jobba vid halv ett idag så vi fick släpa oss upp för att gå till tåget. Eller rättare sagt: jag fick släpa upp honom tio minuter innan vi skulle gå och då hade jag varit uppe i en timme, vaken i tre. Förstod inte att jag vaknade pigg så tidigt med tanke på hur sent vi somnade. Nu sitter jag i och för sig och nästan sover så tröttheten kom i efterhand :P

Vi tog i alla fall tåget in till stan där han fick kuta iväg till jobbet eftersom vi kom in lite sent, jag gick och mötte upp Jennylee för en tur på stan. Vi hade riktigt trevligt, gick runt och kollade i affärer, handlade en del välbehövliga saker, snackade och tog en fika på Coffeehouse by George. Tog en macka (stor som ett hus typ) med parmaskinka och en underbar chai latte till det. Blev proppmätt så det blir middag lite senare ikväll. Tack för en trevlig dag vännen! <3

Nu sitter jag hos pappa och väntar på att mamma ska komma och hämta mig. Usch, moppen funkar ju inte längre och är nu på verkstad så jag kan inte längre ta mig dit jag vill. Hemskt jobbigt är det och jag har absolut ingen aning om hur jag ska ta mig till jobbet imorgon. Jaja, det löser sig på ett eller annat sätt. Kommer lite bilder från dagens shopping när jag kommit hem till mamma. Puss!




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0