Vem är Jesus?

Är det bara jag som trodde att alla har hört talas om Jesus? Igår när jag satt med en flicka vid ett bord på fritids och ritade så frågade hon mig när Jesus föddes. Tursamt nog så kan jag ju min Bibel (en del av den i alla fall) så jag svarade att han föddes för lite mer än 2000 år sedan. Flickan tittade på mig och sa att då måste han vara väldigt gammal nu. Tankarna började fara runt lite i mitt huvud och jag tänkte att alla borde väl ändå veta att det inte vandrar runt en 2000 år gammal gubbe på jorden så jag sa att han inte blev så gammal, bara ungefär 30 år.

Flickan frågade då hur han dog och jag började fundera på hur man snällast berättar om en korsfästelse för en sexårig tjej. Det känns ju lite brutalt liksom men hon ville veta så jag berättade att han hade blivit uppspikad i händerna och fötterna på ett kors. Den lilla flickan frågade varför dom gjorde så med honom och jag kände att här skulle jag kunna få sitta i flera timmar och berätta om Jesus (och jag slutar om tio minuter) så jag svarade helt enkelt med den korta varianten; att människorna tyckte han var dum och ljög när han sa att han var Guds son. Hon tittade då på mig och frågade: hur kan du veta så mycket om Jesus?

Det diskuteras, pratas och förklaras en hel del på fritids. Det barnen tycker är roligast att diskutera är mitt kärleksliv, haha gulligt värre.

Det började med att dom frågade hur gammal jag var och jag svarade 19. En pojke sa "då fyller du 20 snart" och en flicka fyllde i med ""då måste du hitta någon att bli kär i". Jag svarade då att det har jag redan gjort. Idag kom två flickor fnittrande fram och frågade "Vad heter din pojkvän nu igen?" jag svarade Amir och fick då frågan "När ska ni gifta er?" Jag blev lite chockad över frågan och svarade "eh, jag vet inte riktigt", flickorna börjar gå därifrån och den ena säger "dom kanske måste hitta en lägenhet att bo i först". Ibland är det svårt att hålla sig för skratt :)




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Man blir som beroende av sånt där xD

Ja, det måste vi verkligen göra :D Så snart som möjligt <3

2008-11-12 Kl. 22:03:35
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/
Skrivet av: Towa

haha ja man kan inte annat än skratta :)

2008-11-12 Kl. 23:07:20
Blogg: http://www.towalindberg.se
Skrivet av: iia

Hahah, va gulligt xD

2008-11-18 Kl. 18:36:29
Blogg: http://julia.obypingst.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0