Ess - nu med ett till jobb!

Rektorn på Österbyskolan ringde idag när jag var på jobbet och sa att om jag vill ha jobbet på fritids så får jag det. Jag tackade självklart ja, jag behöver ju verkligen ha det! Jag börjar den 15:e oktober så på tisdag ska jag dit för att träffa pojken som jag ska jobba med och hon som har haft honom nu. Det här ser jag verkligen fram emot och det blir kul med omväxling. Jag kommer ju verkligen att ha två helt olika jobb!

Så nu hoppas jag på att vi ska skriva papprena så fort som möjligt så att jag kan få reda på vad jag får i lön. Blir den okej och jag får några timmar på Tammen per vecka så kan jag ju faktiskt flytta hemifrån! :D Frågan är om inte det är det bästa nu när jag ska jobba i Österby varje dag? Det blir både kallt och riskfyllt annars i vinter att åka moppe till och från jobbet. I och för sig kan jag åka in med skolbussen på morgonen men då är jag där redan klockan åtta och början inte förrän klockan ett. Inte så kul att vänta i fem timmar direkt. Nej hellre då att man bor nära så att man kan gå till jobbet, då räcker det med att gå fem-tio minuter innan. Pappa vill jag inte flytta till. Flyttar jag så flyttar jag antingen till ett eget place eller gärna ihop med pojken ;) frågan är om han vill? Haha.



Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0