Byxmyndig lillebroder

Grattis grattis säger jag idag till min käre bror som fyller 15 år och därmed blir både byxmyndig och får lov att köra 30-moppe på allmän väg. Tänk vad tiden går fort! När man förstår att han faktiskt fyller hela 15 år inser man snart hur gammal man själv faktiskt är. I mer än 19 år har jag levt här på jorden och helt otroligt fort har tiden gått. Jag önskar att den kunde sakta ner lite, inte ha så bråttom och rusa fram som den gjort hittills. Men den liksom flertalet andra önskningar om livet här på jorden kommer att förbli just en önskning.

Men ja, idag har det inte hänt så mycket. Jag städade buren åt mina marsvin och fyllde på rejält med halm åt dem så att de kan mysa ordentligt nu när det börjar bli kyligare där ute i sadelkammaren. Sedan satte jag mig och skrev ner lite frågor och stödord till arbetsintervjun imorgon. Får se hur det går, hoppas på det bästa.

Vid fyratiden åkte jag och mamma till pappa för att gratulera brorsan, farmor och farfar var där också. Var riktigt trevligt faktiskt och gott fika fick vi också. Efter fikat fick brorsan ut och posa lite på sin nya moppe så att jag kunde få fota lite ;)

Bra dag idag, hoppas att morgondagen blir minst lika trevlig! Nu ska jag gå och fila naglarna och sen tänker jag nog hoppa i säng och läsa lite. Är ganska trött faktiskt. Sov sött!

Brorsan med nya moppen





Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0