Det tar sig!

Nu börjar jag komma in i det här med bloggandet. Jag har hittills skrivit ett inlägg varje dag i september! Okej det är bara den 5:e idag (eller 6:e om man kollar på klockan), men ändå. Nu får vi hoppas att det håller i sig.

Jag tänkte börja med ett erkännande: det blev varken arbetssökande eller vedkörning igår. Inte ens disken tog jag hand om. Shame om me. Dock fortsatte rensningen på rummet och det kastades en hel del mer blaha, till min stora glädje. Nu har jag fått ordning på alla mina smycken (jag har hittat en massa smycken som jag till och med hade glömt bort att jag hade!) och snart har jag fått ordning på alla mina papper, tror jag. Det beror på om jag hittar fler allt eftersom röjningen fortskrider. En himla massa tedrickande blev det i alla fall. Men jaja, nog om det nu.

Denna fredag har passerat lite som i en dimma måste jag säga. Jag vet inte riktigt vad jag har gjort under dagen eller ens om jag har gjort något. Hmm, konstigt det där hur en dag bara kan försvinna utan att man vet vart den tog vägen. Jag har nog mest suttit vid datorn faktiskt. Och en del vid TV:n också.

Åkte med moppen till bruket för att hämta Per som kom från Stockholm nu på kvällen och såklart när vi var halvvägs hem började det ösregna och Per skrek att det rann vatten i kallingarna. Hahaha vad jag skrattade åt honom då! Men tji fick jag för en kort stund efter kände jag hur det rann ner på min rygg och vidare i mina trosor. Haha, jättekul!

Senare bestämde jag mig för att jag ville åka ner till bruket igen och gå på cafét i Pingstkyrkan som öppnade för säsongen ikväll. Per sa att jag har ju moppen så det är väl bara att åka. Kollade på termometern och konstaterade att det var 11 grader och att det förmodligen inte skulle vara varmare när det var dags för att åka hem därifrån så jag frågade Per om inte han kunde skjutsa ner mig. Fick till svar: moppe eller så kör du ner. Lätt val - köra! Äntligen säger jag bara. Hade inte kört sedan i maj tror jag. Bara lite hemma på gården. Mamma är jämt så stressad när vi ska iväg på saker och ting och då vill varken hon eller jag att jag ska köra. Och Per har pluggat matte hela sommaren och knappt åkt någon stans. Men Per är så spontan när det gäller körningen, och det är precis vad jag behöver.

Körde både till cafét och hem därifrån. Det gick väl sådär kan vi säga, blev några motorstopp men skit samma det var ju länge sedan jag körde sist. Jag är nöjd och förhoppningsvis har Per tid för en sväng imorgon också. Jag hittade ett papper från Vägverket så här i röjningstider där det stod att mitt körkortstillstånd går ut i augusti nästa år och jag tänker inte skaffa något nytt. Det betyder att jag ska ha körkort inom ett år och så är det bara :)

Nu ska jag knalla upp på mitt rum, tända lite värmeljus och läsa "Harry Potter och Fenixorden" av J.K Rowling. Ja jag vet, jag är seg. Men som sagt: jag håller på att utvecklas till en mer produktiv människa, vi börjar med körkortet!




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0