En tisdag

Nu sitter jag här igen med min tekopp, lyssnar på The Carburetors och skriver lite. Har kokat te på anis, kummin, ingefära och salvia eftersom dessa är några av de kryddor som är bra mot förkylning. Jag döpte det lämpligtvis till AKIS-te, haha! (Kanske bara är jag som ser det roliga i namnet?) Till lunch fixade jag stekta ägg som jag kryddade bl a med vitlök eftersom det också är bra mot sjukdom. Lade dom på macka och mhm vad smarrigt det blev. Sedan bestämde jag mig för att fixa mig en ganska nyttig och enkel efterrätt. Jag värmde en macka i stekpannan och hällde honung över hela - även det bra mot min äckliga förkylning eftersom det innehåller en massa antioxidanter.

Världen visade sig nyss vara väldigt liten. Hade fått en bildkommentar av en random person på en av mina bilder på bilddagboken och när jag hade snackat med duden en stund så visade det sig att han bor i Vattholma, inte speciellt långt ifrån där jag bor. När vi sedan hade snackat en stund till visade det sig att vi båda hade varit på People i fredags och partajat. Vi hade till och med åkt samma buss hem därifrån! Haha, like I said - it's a small world.

Nu ska jag gå och skruva lite skrivbordshyllor, hej!




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Hahaha! Ja, verkligen xD

2008-09-02 Kl. 20:48:41
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0