Flyt, mer flyt och ännu mer flyt!

Frågan är om man kan vidareutveckla det? Hmm, bra fråga. Man kan ju alltid hoppas.

Flytet började på riktigt den 10:e men vi kan säga att det smygstartade lite den 9:e. Smygstartandet var väl egentligen mest att jag och Amir hade en trevlig kväll hemma hos honom, jag låg och pratade om att jag vill fllytta hemifrån och han skrattade och sa att jag var konstig. Haha, sen blev han tyst och låg och funderade ett tag. Message received typ ;)

Den 10:e då så struntade Amir i skolan eftersom han bara hade en lektion då så vi tog sovmorgon. Det är ju Ramadan nu så han fastar men va gullig och fixade iordning frukost till mig. Sen skulle han ha körlektion i stan vid två och jag hade klipptid ungefär samtidigt så vi gjorde sällskap till tåget och tog ett åt varsitt håll. När jag var färdigklippt ringde mobilen och det visar sig att ett företag har läst igenom min ansökan och tyckt att mitt CV ser bra ut och nu undrade de om jag vill komma på en arbetsintervju. Men självklart! Fick numret till tjejen som ringde så att jag kunde ringa upp och vi kunde bestämma en tid senare, eftersom jag var påväg in till stan med Jennylee.

I stan hittade jag till min lycka alla de saker jag hade skrivit upp på min lista över saker som jag behövde köpa. Hittade också en present till min käre bror som fyller år på tisdag samt tre klädesplagg åt mig själv. Det var ju inte riktigt meningen men ett av plaggen blev jag bara så kär i att jag var tvungen att köpa och de två andra har jag under en längre tid tänkt att jag ska köpa.

När jag kom till pappa efter stan bjöds det på landgång till middag, smarrigt värre! Sedan skjutsade han hem mig eftersom det regnade och jag inte skulle ha fått med mig alla mina saker på moppen. Jag tänkte att jag kan ju ta skolbussen in morgonen efter och sedan ta moppen hem. Lyckad dag helt enkelt :)

Igår då, den 11:e september. Olycksdatum, men det blev en riktigt bra dag faktiskt.

Började med att mamma tydligen skulle jobba på kontoret så jag kunde åka in med henne istället vilket resulterade i en halvtimmes sovmorgon. Dagens enda egentliga irritation uppstod när jag kom till Arbetsförmedlingen och tjejen som satt där sa att det inte var inskrivet att jag skulle komma dit (trots att jag hade fått papper om det!). Så hon som jag skulle ha haft möte med var på kurs hela dagen. Det löste sig i alla fall och jag fick tillslut prata med chefen som sa att mitt CV och personliga brev såg bra ut. Känns nice. Efter mötet där ringde jag för att boka en intervjutid med företaget som ringde igår och det blev bestämt att jag ska åka dit klockan 16 på onsdag. Till stora Stockholm och jag kommer dö för jag hittar inte där och ingen kan göra mig sällskap verkar det som och jag ska åka tunnelbana och hjälp mig någon!

Sen åkte jag till stan och väntade på min sötnoskusin Linda för vi tänkte gå och ta en fika. Men när vi började gå kom vi på att vi nog var mer sugna på mat så vi bestämde oss för att käka buffé på China River. Det var gott, blev väldigt mätt. Sedan gick vi ner till ån och köpte glass och vandrade runt lite som turister. Besökte Helga Trefaldighetskyrkan, Domkyrkan och Lustgården. Där började min väska tjuta (pinsamt!) och vi luktade på massageoljor. Luktade på en som doftade smultron och utbrast: "Åh, den här luktar typ så man skulle vilja äta upp den!" och ser sedan att vi nu hade kommit fram till hyllan med glidmedel. Dagens skratt :)

Åkte med Linda hem till henne och fikade på wienerbröd som vi köpt med oss hem. Kollade på hennes nya lillesyrra och hon var supersöt!

Och idag kom det då ännu mer flyt. Blev uppringd från fritids där jag sommarjobbade två veckor förra sommaren. De tyckte att jag hade varit så bra då så de frågade om de fick skriva upp mig på vikarielistan som de höll på och jobbade på nu. Självklart fick de det. Åh, det kanske är min tur nu ett tag :'D




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Så glad för din skull att det verkar gå så bra för dig nu, hoppas du får jobbet också :D <3

2008-09-14 Kl. 10:51:02
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0