Jag lever och det gör du med

Jag låg på min säng efter att ha djupandats en sådär tio andetag. Du vet sådana där när man verkligen andas med hela lungorna och magen och koncentrerar sig på att bara göra det. Underbart är det och man känner sig så uppfriskad efter, fräsch liksom.

Låg kvar en stund och blev slagen av en tanke; jag lever, och det är ett mirakel. Tänk att jag finns till, att just jag blev född. Så många spermier (förlåt mig, nu blev någon röd i ansiktet) som kämpade om endast ett litet ägg, en av dom vann och jag blev till. Det är helt otroligt. Ju mer man tänker på det desto mer inser man att man kan vara riktigt lycklig över att man finns här på jorden.

Ta vara på ditt liv, du har bara ett. Och kom ihåg att du är unik. Ingen annan på hela jorden har varit, är eller kommer någonsin att vara precis som du :)




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0