Jag ska vara produktiv...tedrickare!

Eller nej, kanske inte främst tedrickare idag. Även fast det nog kommer bli upp emot en tio koppar idag med. Men idag tänkte jag fortsätta med rensningen av rummet. Ovanligt eller hur?

Tänkte också ta och köra in några till kärror ved (trots att jag fortfarande är sjuk ^^) och diska lite. Mamma klagar så himla mycket och tycker att jag inte gör något, att jag bara sitter vid datorn hela tiden. Vilket jag ju inte gör. Faktum är att jag inte har suttit lång stunder alls under de senaste cirka två veckorna. Så klagar hon på att jag inte jobbat så mycket i sommar, men vad ska jag göra då? Ställa mig utanför ICA och tvinga folk att komma och bo på hotellet så att jag får fler rum att städa? Irriterad blir jag över alla dessa anklagelser hela tiden.

Ska köpa egen dator så snart jag har råd. Sedan ska jag spara ihop så jag kan flytta hemifrån, vet inte hur länge till jag pallar att bo här faktiskt. Ska få ordning på alla mina saker först bara, inte kul att ta med sig en massa skräp till det nya stället när man flyttar hemifrån. Och ska jag ha råd att flytta hemifrån så måste jag ha ett jobb där jag har en större inkomst än jag har nu. Jag tjänar sjukt lite. Min normala månadsinkomst ligger mellan 2000 och 3000 kronor och det kommer man inte långt på. Måste få mina himla papper någon gång också, blir tokig på denna arbetsplats! Så söka jobb ska jag göra några stycken idag också. Sen ska jag ju till arbetsförmedlingen om en vecka också, har man tur så kanske man får ut något av det ;)

Ja, denna dag kommer alltså att innehålla: rumsröjning, arbetssökning, vedkörning, diskning och en himla massa tedrickande!

EssEsset





Kommentarer
Skrivet av: Jennifer

De är bara slå en pling om du vill prata gumman, Vi MÅSTE ses snart, nu har de gått för lång tid hörre du =) hehe

Puss&kram

2008-09-05 Kl. 11:41:29
Blogg: http://jlaursen.bogg.se
Skrivet av: Jennylee

Du får ta och krya på dig nu tycker jag! =]

Jag vill också flytta hemifrån men finns ju ingen chans nu direkt medans jag pluggar =/

2008-09-05 Kl. 15:31:07
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0