Jobbjobbigt

Så är det. Jag måste ha haft den hittills värsta dagen på jobbet idag. Inte nog med att jag var trött och seg efter gårdagens myskväll, jag fick en oväntat krävande dag på jobbet också.

Jag hade fått höra att det skulle vara elva rum att städa idag och tänkte att det kommer ta mig cirka fyra timmar, fem max.

När jag väl kommer till jobbet får jag talat om för mig att personerna inne på ett av rummen hade lyckats göra sig av med sina rumsnycklar på något sätt så de hade sovit i sällskapsrummet och i bastun på övervåningen. Jag höll på att smälla av. Dessa personer hade bäddat på golvet och med en extrasäng i sällskapsrummet samt i bastun genom att gå in i vår tvättstuga och ta nästintill alla handukar och lakan vi hade och bädda med dessa. De hade även rivit ur alla dynorna i 10 av de fåtöljer som står där uppe. Jag höll på att bli galen.

Det är vid sådana här tillfällen man får leta efter alla positiva småsaker för att orka med.

* Det var bara sex rum att städa, inte elva
* Jag fick fem kronor i dricks lämnat på ett av rummen
* Jag fick ihop nästan sex timmar OB

Och bäst av allt: jag ska jobba imorgon också, heja!




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0