Särna med min älskade

Tänkte ge er en ganska kortfattad (haha?) sammanfattning om min och min älskade Johans resa till Särna. Jag var nervös över att jag skulle träffa hans familj och lite släkt, första gången liksom! Men alla va ju hur goa och trevliga som helst. Kändes bra att träffas lite såhär småintensivt (eller vad man ska kalla det) första gången, blev ju lite annorlunda än att bara träffas å ta en fika som man kanske gör i vanliga fall. Äh, kör på fyra dar direkt ba! ;)

Torsdag: Dagen vi åkte upp. Eller snarare kvällen och natten. Supermysigt att sitta å snacka och lyssna på musik, kolla på omgivningen och den otroliga dimman. Framme vid ett nån gång, packade in grejerna i den otroligt mysiga el-lösa stugan vi hade och hälsade på Johans föräldrar. Stugan värmde vi med gasolvärmare och den värmde så bra att vi fick öppna fönstret. Och vad hör man då om inte det underbara ljudet av vattenfall!

Fredag: Åkte vi in till Särna en sväng för att handla, sen till lunch blev det grillning och en öl vid uteplatsen. Efter det gick vi in i föräldrarnas stuga och kollade på film med Johans syrra Julia (som förövrigt har samma humor som mig, d.v.s. skrattar åt minsta lilla grej. Allt från Johans ljudimitation av en räka, till "ananas" eller något liknanade random ord.) Dock var vi så trötta att vi somnade och sov fram till middagen.

Lördag: Underbart väder! Johan gick runt och spelade gitarr medan jag, hans mamma, Julia och Minna låg och solade. Efter ett tag blev han rastlös och satte sig på en stol. Tystnad. Skrik! Vad gör Johan? Jo, han kastar snö på Minna och Julia. Minna svär att hämnas. Tystnad. Jag skriker! Vad gör Johan? Jo, han stoppar ner snö i mitt linne. Rinner härligt ner i bh och på magen. Johan går iväg. Tystnad. Skrik igen! Vad gör Johan? Jo, han står och kastar snöbollar från andra sidan huset, över taket och ner på oss. Haha!

Sen bar det av en sväng till Idre för lite shopping. Eller...Johans mamma, Minna och Julia handlade. Jag och älsklingen stod mest ute och njöt av solen och såg coola ut där vi lutade oss mot bilen ;)

Sen kände jag och Johan oss smutsiga och fick låna bastu av Leif. 80 grader hetta och sen duscha av oss med iskallt vatten skopat från hink. Har aldrig känt mig så ren förut! Efter det var det dags för påskmiddag, mumsigt värre var det. Och här kom Minnas hämnd! Hon försvann ut i köket en sväng, kom tillbaka och ställde sig bredvid Johan som inte la märke till det och hällde sedan en mugg vatten ner i hans skjorta. Hahaha, rätt åt honom! Eller...jag menar...stackarn!

Efter middagen satte vi oss och drack gott och spelade lite Texas Hold'em. Tja, lördagen var dagen då allt hände.

Söndag: Åkte snöskoter, packade, sa hejdå till alla och åkte hemåt. Julia och henns kompis (minns inte vad han hette) åkte med oss, trevligt trevligt. Mötte upp Seb i Sandviken för att åka konvoj hem, eftersom han hade problem med bromsarna, läckande bromsvätska och skit. Jag hoppade av hos mamma och sov där, mys!


Fick stooort påskägg av mami&Per plus av mormor, taaack!

Måndag:
Aktivitetskommittémöte, hem, träna dans, danskurs (åh vad mina elever är bäst i världen!), hem, sova.

Idag: Back to work, jag slogs återigen av hur mycket jag älskar mitt jobb. Hem och fixa middag, en sväng till farmor och farfar, ut och glida lite i -59an med Jessica och Olsson. Sen blev det en snabbis på affärn med Jessica (misstolka inte!) och efter det jobbade vi på vår lista med filmer vi måste se.

Nu blir det sängen, upp strax efter sex imorgon. Läkartid -> jobb -> Johan kommer. Godnattpuss på er! ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Hihi, låter som en toppen helg där uppe hörru! ;)

2009-04-15 Kl. 14:05:46
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0