Vill du ha en påsklilja på nageln?

(Lät ju verkligen lika hemskt som det där gamla om "snigeln på ögat", haha.)

Jaja, skrev ju tidigare att jag skulle knåpa ihop ett inlägg om hur jag går tillväga för att fixa mina naglar. Här kommer det:


De nagellack jag använde mig av för att fixa naglarna den här gången. Underlack från Viva la Diva, vitt lack med järn från Maybelline, grönt från IsaDora, gult från Depend samt ett genomskinligt topplack från Constance Caroll.


Brukar alltid börja med att måla upp en "testnagel" på nån tidning eller pappersbit för att se ungefär hur det kommer att se ut. Sen blir det ett lager underlack som får torka innan jag lägger ett första lager med färgen, vitt den här gången.


När första färglagret har torkat målar jag ett andra lager och ibland även ett tredje beroende på vilket lack jag använder mig av. Låt det torka riktigt ordentligt och måla sedan det mönster eller de figurer du funderat ut. Här använder jag mig av något så billigt som tandpetare (hade dock inga hemma den här gången så tog grillspett i trä, funkade det med!)


När motiven har torkat målar jag en - tre lager topplack, beroende på hur många jag orkar. Sen håller det i allt från en vecka till två, kanske tre!  V o i l á  ; )




Kommentarer
Skrivet av: ` isabella sz.

fiiiiint! :)

2009-04-21 Kl. 23:18:00
Blogg: http://szerafia.blogg.se/
Skrivet av: Jennylee

Blev sött :)



Sv: Tack själv :D <333

2009-04-21 Kl. 23:20:12

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0