Hur va det nu då?

Jag är fortfarande osäker på vad Baileys kära mor har varit ute på för upptåg. Jag läser, jag tittar och jag jämför. Visst kan hon vara kattunge, men ju mer tiden går desto fler likheter hittar jag.

Siamesen är en:

Utåtriktad och sällskaplig katt - Så fort någon kommer på besök ska hon hälsa och gosa, vill jämt ligga i famnen.
Talför och talar med bestämd stämma - I början sa hon inte mycket, öppnade munnen men fick inte ur sig ett ljud. Nu skriker och pratar hon som en jag vet inte vad.
Elegant katt med slank form och höga ben - stämmer väldigt bra!
Lång avsmalnande svans - yes sir, svansen är nästan längre än katten.
Medelstort trekantigt huvud - japp.
Lång rak nos med spetsigt nosparti - ohja.
Mycket stora, lågt satta öron - va..så stora öron har hon väl inte? Hahaha, jo.


Ja, ni ser ju själva.




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Jaa :o Siames blod ser det ut att vara i hennes ådror jo

2009-08-06 Kl. 14:01:56
Skrivet av: Ingela

Du får nog vänta tills hon växt klart och blivit vuxen för att kunna se om det finns något annat blod i henne. Från kattunge till vuxen kan mycket hända. Men hennes sätt är väldigt mysigt och sällskapligt och det brukar inte ändras speciellt mycket. Så hur det en är så är det en otroligt härlig katt du har, en katt/hund som jag brukar säga :)

2009-08-06 Kl. 14:23:38
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Jo, det får jag göra. Ja absolut, hon är ju helmysig! Jag är så nöjd med henne :)

2009-08-06 Kl. 14:30:31
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: stina

svar: de är för sköna alltså :) tyvärr så missar jag barnaskrik och jäkelskap imorgon på tv:n :(

2009-08-06 Kl. 15:17:34
Blogg: http://stinanoe.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0