Jag har fått bebis

Min lilla skrutta blir allt mer lik en bebis. Visst, hon har ju alltid varit det. Men i slutet av inlägget kommer ni förstå. Jag har burit runt på henne, tagit med henne när jag åkt bort, badat henne, matat henne, givit henne leksaker och kärlek i överflöd. Även spya och en himla massa bajs har jag fått torka.

Och nu har det blivit mer av det sistnämnda igen. I hela lägenheten. Igen. Så imorgon ska vi åka till veterinären innan jag börjar jobba. Tills dess fick jag rådet att mata henne med välling. Små portioner och ofta. Förmodligen även någon gång på natten. Känner mig som en småbarnsförälder.


Och hon vill ha den varm. Kroppsvarm. Helst inte ur skålen, utan ur handflatan. Man kanske skulle skaffa en nappflaska? Haha. Men vid det här laget vet vi ju att hon använder sig av datan för att kommunicera, och tittar man på sökningen hon gjorde igår så ser man ju klart och tydligt vad hon vill ha.


Raggarkatt va det ja. Nu borde man se till att få lite gjort. Har en massa mat i kylen som måste lagas till. Och en del annat som bör göras.

* Skura kattungediarré i hela lägenheten
* Dammsuga
* Diska
* Laga nåt med köttfärs
* Laga nåt med kycklingfilé
* Måla naglarna
* Skicka horoskop till mamma
* Ringa två samtal





Kommentarer
Skrivet av: stina

stackars b som bara spyr hela tiden :O

på tal om katter så fick katthimlen tre stycken till invånare, pappa tog hand om vår katts ungar som var typ ca en vecka.

åh, jag vill också bo i egen lägenhet. bara kunna vara för sig själv och laga den mat man vill och äta när man vill. orättvist ^^

2009-08-17 Kl. 18:53:08
Blogg: http://stinanoe.blogg.se/
Skrivet av: Graavid på 17 år

Aww, jag hoppas för din skull! Du verkar ha väldigt bra koll på ditt liv, jag önskar dig all lycka! :)

2009-08-17 Kl. 18:54:32
Blogg: http://jaagargraavid.blogg.se/
Skrivet av: Graavid på 17 år

Tack för din jätte gulliga komentar! :)

2009-08-17 Kl. 18:55:58
Blogg: http://jaagargraavid.blogg.se/
Skrivet av: Ingela

Ja stackars lilla kissekattunge ;´( Men i morgon åker vi till vet så blir hon nog bra snart, tror du inte? Men öl som hon vill ha får hon nog vänta med hahaha. Min första hund hade periodvis problem med magen och då skulle han gå på dietmat. Började med risavkok, vilket han tyckte så där om :/ En gång när han gick på diet bakade min mamma pepparkakor. Hon lämnade köket en kortare stund, då passade min vovve på att smälla i sig så mycket pepparkakor som han kunde. Å vet du, han blev bra i magen ganska direkt =)Så de kanske vet själva vad de blir bra på hahaha fast öl vet jag inte ;)

2009-08-17 Kl. 19:27:10
Skrivet av: Jessica

hihi kul katt :P



SV: gjorde pasta bolognes i mickron :P

2009-08-17 Kl. 20:00:57
Blogg: http://cesytod.blogg.se/
Skrivet av: stina

sv: ja, visst är det en bra sida?:D

2009-08-18 Kl. 06:33:54
Blogg: http://stinanoe.blogg.se/
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Japp, nu vet jag ju att hon kommer bli bra. Hahaha, jo ölen får vänta några år tror jag! Oj! Jag kanske ska ta och baka lite pepparkakor då, haha ;)

2009-08-18 Kl. 10:54:55
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: Morfar

Oj! Ta vara på all erfarenhet, kan vara bra att ha i ryggsäcken. Men "barn" och "bajs" år ganska skönt eller...???

Kram på dig!

2009-08-18 Kl. 15:43:57
Skrivet av: Morfar

Du det börjar bli dammigt:

2009-08-18 Kl. 15:45:36
Skrivet av: Sanna

--> Morfar



Jo, det kan det säkert vara. Någon gång i framtiden vet jag redan hur man kokar välling, samt att man måste känna på den så att inte lillan bränner sig.. Joo, bajsbarn är ju riktigt mysigt! :) Haha. Jag har städat undan "dammet" (vällingspulvret) nu.

2009-08-19 Kl. 00:09:22
Blogg: http://essesset.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0