Risig, skabbig, äcklig och allt det där

Jag är fortfarande risig. Och jag är risig imorgon med. Uscha puscha jag har ingen lust med det här. Huvudvärk. Smakar äckelpäckel i munnen hela tiden, har påsar under ögonen. Och jag fryser mer än bara för att inte sambon är här.

Sandra Hå tittade i alla fall in en kortis mitt på dagen. Hennes mor skulle handla så hon passade på att komma in på lite prat, thédrickande och kakätande. Mysigt :)

Nu funderar jag starkt på att putta bort katten från filten som hon ligger och sover på, ta och lägga mig under den och läsa Harry Potter. Och dricka mera thé. Och göra allt för att bli frisk.

Hjälp för att bli frisk:
* Dricka thé med honung
* Gurgla saltvatten
* Äta mat med vitlök och ingefära
* Dricka svartvinbärssaft med ingefära
* Stoppa i mig Rosenrot
* Sova ordentligt

N å g r a  f l e r  t i p s  n å g o n ?




Kommentarer
Skrivet av: Ingela

En apotekare från min barndoms kvarter (hm) tog ett varmbad, bäddade ned sig med en bra bok i ena handen och en regäl whisky i den andra. Och tametusan var hon inte frisk, pigg och på benen ganska snart. Så har du något stark OCH därmed bakteriedödande så smutta lite på det och läs Harry Potter. Är det inte gott, så tänk "att ont ska med ont fördrivas". Skål ;)

2009-08-05 Kl. 20:52:54
Skrivet av: Jennylee

Bli frisk människa så att vi kan ses på lördag! :D

2009-08-05 Kl. 22:22:26
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Hahaha, tackar för det tipset! ;)

2009-08-05 Kl. 23:13:14
Blogg: http://essesset.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0