I min vackra vita vintervärld

Blev väckt imorse av Teodor som ringde och talade om att det har blivit riktig vinter, snön faller. Somnade om lite efter att vi hade pratat men sen va det bara att sätta igång med dagens uppgifter.

Inte riktigt där än, snökaoset i november förra året.


Efter jobbet klädde jag mig varmt och sen drog jag och Julia ut för att åka pulka. Åh, det va så otroligt kul! Vi pulsade runt i snön, blev trötta och la oss ner för att göra varsin snöängel. Sen skrek vi av skratt när vi åkte i den stora backen. Snön flög runt omkring oss och vi kvaddade många gånger. En och en halv timme var vi ute - helt underbart!

På kvällskvisten har jag skrivit julkorten som ska postas imorgon, julkänslan börjar så sakterliga infinna sig. Blir säkert ännu bättre imorgon när jag städar och julpyntar. Men först blir det en kopp glögg, pepparkakor och skriva en ny veckoplanering.

Sen väntar sängen. Godnatt ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Vadå mys! :D

2009-12-16 Kl. 08:44:50

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0