Knäppa sjukvård

Jahaja... Va trött jag blir. I måndags förra veckan när jag va ner till vårdcentralen med förkylningen och den här vidriga hostan som inte är nån vanlig hosta utan nån dryg skit som knappt hörs (förrän när jag går och lägger mig såklart, då låter den så grannarna säkert kommer börja klaga snart), då blev jag hemskickad med sjukskrivning, hostmedicin (som inte hjälper mer än en kvart typ) och orden "hör av dig om du inte blir bättre".

Och bättre har jag ju inte blivit. Eller jo, men inte med hostan. Så ringde ner dit nu på morgonen och då beställer Dr Mengele/House/Dr Cox en remiss för röntgen av lungorna åt mig. VIlket kan ta en vecka innan jag får! Och sjukskrivningen går ut imorgon så då är det bara att pallra sig tillbaka till jobbet sen på torsdag. Heja, det här blir kul.

Blir spännande att se när jag får sova igen. Vill gärna kunna tänka och fokusera liksom, är det för mycket begärt?




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0