Sjukskriven - nu ska här bli ändring!

PANG! Dom hade lika gärna kunnat slå till mig. Jag älskar mitt jobb, vill bara va frisk och orka gå dit! Nu är jag sjukskriven fram till den 25:e. Lalala. JAJA INGET ATT GÖRA ÅT, måste jag intala mig nu så att jag kan vila och bli frisk.

Fick läkaren som ser ut som han Dr  Mengele och beter sig som House. Haha. Lång undersökning och han sa hela tiden att han inte blir klok på mig. Jag blir inte klok på honom heller. Lyssnade på hjärtat och tyckte det bankade på snabbt "men det kan det ju göra". Han tog in nån AT läkare som fick lyssna när jag andades också och dom började prata om nåt (på läkarspråk så att man inte fattar såklart) som dom trodde att jag hade i vänstra lungan och att det var det som kunde göra att det gör ont ut i vänstra armen. Dom pratade om röntgen men sen sket dom i det. Typ: "här du får hostmedicin, ta det och vila och hör av dig om du inte blir bättre". Jamen kul.

Aja, så nu är det bara att vila då. Vila, vila, vila för att bli friiiiisk!

Men jag har tänkt på det här nu med att jag blir sjuk hela tiden. När jag va liten va jag ALDRIG sjuk, lärarna i skolan blev megaoroliga om jag var hemma en halv vecka. Sen när jag kom upp i mellan/högstadiet började det, sjuk sjuk sjuk ofta. Kasst immunförsvar på grund av stress? Stress uppkommer ju faktiskt inte bara för att man har mycket att göra, utan den beror mycket på det psykiska också. Och jag kan ju säga att jag har utsatt mig för båda delarna under en väldigt lång tid.

Så idag har jag tagit ett väldigt svårt beslut. Jag kommer att hoppa av religionskursen också. Jag älskar verkligen den kursen men känner att jag behöver lägga all tid på att få struktur i min vardag nu. Jag vill verkligen inte gå in i väggen igen. Sen är det ju tight att bo själv, räkningarna kommer och man vill ju ha råd att göra saker också. Som Power Big Meet i sommar tillexempel, dit ska jag åka, så är det bara. Så jag måste få tag på extrajobb. Förhoppningsvis kan jag plugga i höst istället.

Jag kommer inte ihåg hur det känns att må bra, att vara helt klar i skallen. Jag mår alltid dåligt på ett eller annat sätt och läkarna kommer nog aldrig att hitta något fel. Det får jag klara på egen hand. Så nu är det dags att ändra på hela min redan sunda livsstil till en ännu sundare. Allt ska synas i sömmarna!

Nu ska jag alltså slå mig ner med ett STORT himla papper och skriva upp ALLT som jag kommer på som kan bidra till mitt försämrade immunförsvar och att jag mår sämre. Det kommer bli tårar, det känner jag på mig. Men det behövs göras.

Tack och lov har jag mina vänner och mamma som stöttar mig till 100 %. Jag älskar er ♥




Kommentarer
Skrivet av: ` iѕαвeℓℓα мαℓмвσяg

me love you

2009-02-16 Kl. 15:03:54
Blogg: http://szerafia.blogg.se/
Skrivet av: Jennylee

Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir bättre och att du får en klarhet i det hela. Big hugs and kisses! <3

2009-02-16 Kl. 15:23:17
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0