Det är skönt att få saker gjort

Känns inte som att jag har fått något gjort idag. Ibland kan jag må dåligt om det går en dag när jag gör absolut ingen nytta alls. Visst, jag kan ju bestämma att "idag ska jag inte göra något, bara ta det lugnt", men i vanliga fall blir jag stressad om jag märker att en dag har gått utan att jag har gjort nåt vettigt med den.

Vad har jag då gjort idag? Jag hann ju faktiskt in till stan (trots att jag försov mig en timme) och skaffa present till älsk, sen till jobbet och ta hand om ett kräkandes barn. Det var en utmaning utan dess like kan jag ju säga! Jag som knappt kan se eller höra någon spy utan att börja hulka själv. Till affärn en sväng innan jag gick hem, köpte en del såna där veckans varor typ - billigt är bra.

Orkade faktiskt inte laga nån mat idag så stoppade in en sån där färdig pizza i ugnen, klart på tio minuter. Skönt att slippa hitta på nån mat ibland. Sen hade tydligen bibblan fått in fyra av de åtta böcker som va kvar till mina kurser just nu, så kutade ner och hämtade ut dom.

Har också hunnit diska igenom allt porslin, glas och sånt som varit nerpackat. Bara silverbesticken och pepparkaksformarna kvar nu! Sen har jag varit ganska social på msn samtidigt så själva diskningen hade nog kunnat gå snabbare egentligen, haha.

Hmm, tydligen skulle våran basgrupp i juridiken lämna in det första arbetet imorgon och inte på fredag som vi trodde ser jag nu att jag har fått mail om. Härligt! Aja, är för trött nu, får kolla igenom det imorgon bitti. Nu kryper jag ner i sängen, puss på er! ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Känner igen mig där. Man mår bara dåligt om man verkligen inte gör någon nytta alls på en hel dag OM man inte har bestämt sig innan några dagar tidigare att man just den dagen inte ska göra någonting alls :P

2009-01-29 Kl. 13:20:21
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0