Funderingar över ett duschdraperi

Som jag skrev tidigare så var mami gullig och köpte ett duschdraperi åt mig när hon va in till stan förra veckan. Va ju lite knepigt över telefon att förstå hur dom olika hon beskrev såg ut, men fastnade på något sätt för det här. Tur va väl det, för jag blev supernöjd.

Måste ändå säga att jag egentligen inte gillar duschdraperier. Dom ska dras hit och dit och helst ska dom torka utsträckta eftersom att det är mögelrisk om man drar ihop dom. Det där är jag ganska bra på att glömma bort har jag kommit på. Blev lite fundersam också över den lilla tvättrådslappen som sitter på, där det står 30 grader. Jag menar - jag duschar oftast i temperatuerer över det! Krymper det då? Haha...


Men det värsta av allt med duschdraperier måste väl vara att dom sugs mot en när man står där och duschar. SLUUURP bara, så sitter det fastkletat emot hela kroppen. Så himla obehagligt! För tillfället har jag löst det problemet med att dra ner draperistången en bit och lägga schampoflaskor längst ner på draperiet. Funkar ganska bra men dock fick jag lite problem en dag när draperiet lossnade, haha shit va jag garvade. Ska nog köpa såna där ni vet som man sätter i bordsduken på utebordet på sommaren, för att den inte ska blåsa av. Det kanske funkar.

Vad tror ni? Eller har någon nåt annat tips?




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Det var ett fint draperi :) Haha, hatar också när det klistrar sig fast på kroppen :P

2009-01-27 Kl. 14:30:22
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0