Gårdagen

Blev ju väldigt kort sammanfattat igår eftersom jag va så sjukt trött då.

Jag som hade sett fram emot att få sova i alla fall åtta timmar fick tvinga mig upp efter en för kort sömn ändå eftersom jag skulle in till stan på den obligatoriska introduktionen för juridiken. Tog bussen hela vägen in till stan istället för att byta till tåget, för då kunde jag passa på att läsa igenom all info som jag hade fått om kursen. Två flugor på smällen liksom.

När jag klev av bussen stötte jag på Julia S och det visade sig att hon skulle gå på stan med Jenny S, som jag inte hade träffat på evigheter. Blev så himla glad! Gick runt med dom en halvtimme innan jag va tvungen att ta mig till Ekonomikum. Dit hittade jag ju också helt på egen hand, kände mig skitduktig med tanke på mitt urkassa lokalsinne.

Fick info och så å sen blev vi indelade i våra basgrupper som vi kommer att jobba i under hela tiden med den här kursen. Blir typ bara en uppgift som är helt individuell, så den lär man ju verkligen få till helt kanon. Gruppen verkar vara okej i alla fall, tur det. Vi fick pröva på lite olika mål å sådär för att komma in lite i jurist-tänket, spännande. Det va dock lite drygt sen under den sista timmen för då va det en kille som stod å snackade om typ samma saker som vi fick höra på juridiken på gymnasiet, haha.

Hann precis med tåget hem sen 19 över fyra, passade på att fixa i mig lite äggröra, städa, diska och baka kladdkaka medan jag väntade på att Johan skulle komma. Han kom sen vid halv åtta nån gång och vi slog oss ner på golvet för att snacka och fika. Som tur va gillade han kladdkakan trots att den hade varit inne fem-sex minuter för länge, hade haft timer på micron men den la av så då hade jag ju ingen direkt koll på tiden... Den funkar nu igen den knäppa saken.



Johan & jag på East Coasters medlemspub i december


Senare på kvällen drog vi över till Olsson och Jessica, blev bjuden på bärs å kollade på gamla bilar på youtube. Sen drog vi ut med Olssons Ford Fiesta, Johan körde, ner till brandstationen å sladdade runt. Värsta karusellen, jag å Jessica satt i bak å skrattade å skrek. Sen ut å köra lite fort å när vi körde in i andra ändan av bruket säger jag att Johan måste svänga för de e värsta hålet i vägen där framme. Så han svängde å de blev rätt in i en grushög så Olsson fick ut å putta, haha!

En bra dag å en sjukt kul kväll blev det :)


Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0