Home sweet home, typ

Har precis bara kommit hem och hunnit tända en massa ljus överallt. Myspysfredag ska det bli, trots att jag har hur mycket som helst att göra. Måste hinna ikapp med religionen nu, helst idag eftersom det förmodligen inte blir någon tid över för det imorgon. Ska ju till stan med mami och sen kommer Jennylee och Julia hit på en liten inflyttnings/tjejkväll. Och söndagen har jag ju bestämt ska vigas åt träning och att planera danskursen.

Igår kväll i alla fall så kom ju Amir hit, första gången sen jag flyttade. Underbart att träffas igen, va två veckor sen sist! Lagade gottismiddag och åt med tända ljus å så, supermysigt. Sen pluggade vi lite, kul att plugga tillsammans faktiskt, även om man inte pluggar samma sak. Kom i säng ganska tidigt faktiskt (för att vara oss vil säga), redan vid två hade vi släckt lampan och älsk roade sig med att ligga och skrika "nej" på lite olika sätt medan jag typ nyper honom och säger åt honom att va tyst för att det hörs skitbra in till grannen. Haha!

Sen va det meningen att han skulle åka vid nio imorse men vi va trötta (läs han va som vanligt mer trött än jag, haha) så bestämde oss för att snooza till tolv och strax innan hör jag röster i trapphuset å tänker: de låter som mamma, men va sjutton e de för gubbe hon har me sig? En av jobbarkompisarna kanske? Så typ for upp ur sängen å började klä på mig medan dom ringer som tokar på dörren. Visade sig att mamma hade stött på morfar och Inga på bruket när hon skulle hit å lämna lite post så hon tog med sig dom i tron om att jag varit vaken länge eftersom Amir skulle till plugget egentligen. Lite pinsamt, helt nyvakna liksom.

Fick iväg dom en stund innan älsk va tvungen att ta bussen till stan. Så hann ge honom hans födelsedagspresent och skicka med honom två fetingbitar kladdkaka att käka på bussen. Han fick en ring, som jag kom på nu att jag glömde ta kort på, skitsnygg i alla fall. Ser ut som en kedja typ. Och sen som sagt fick jag bråttom till jobbet :P

Nu ska jag poppa musik, diska och fixa nåt gott fredagskäk. Eller väntar ett tag med käket, är inte hungrig just nu. Puss ♥



Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0