Konsten att komma ikapp verkligheten

Jag vet att jag kan det, för jag har lyckats med det så många gånger förut. Men det känns ändå tungt när man slås av allt som faktiskt måste göras. Inte nog med alla vardagssysslor som att tvätta, diska, städa, laga mat, handla och jobba ska jag nu också se till att göra en himla massa andra saker. Det är dags för ännu en av mina populära listor.

*Lära mig alla danser som mina kursare lärde sig förra terminen
*Hitta musik till allt det
*Beställa kurslitteratur till juridiken och religionen
*Plugga ikapp det som hittills har varit på kurserna
*Få ordning i klädkammaren
*Diska klart allt porslin och bestick så jag kan börja använda det
*Åka till stan och inhandla massa viktiga prylar till hemmet
*Betala räkningar
*Fixa present till älsk som blir 20 på fredag,  f ö r s l a g  n å g o n ?

Hmm, tror det va de viktigaste i alla fall. Tänk va skönt det vore om allt blev gjort bara man skrev ner det! Drömma kan man ju, men nu måste jag sätta igång med något på listan. Går ju lite lättare i alla fall när man får det nerskrivet. Mer överskådligt liksom. Puss på er ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Det var inte så lite att göra heller. Samtidigt är det skönt att ha saker omkring sig att göra hela tiden men man vill ju även hinna vara ledig också. Konstigt.. om jag har någon dag då jag bara är hemma, en lördag t.ex. så märker man hur rastlös man är då man inte har något att göra :S Konstigt..

2009-01-27 Kl. 19:30:00
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0