Köttätande talgoxe

Jag vaknade upp för någon timme sen och hörde ett krafsande ljud på fönstret. Kollade upp och såg att det satt en tjock liten talgoxe och tittade in på mig. Ååh, vad gulligt att vakna upp till tänkte jag. Tills jag såg att den precis glufsade i sig en fet fluga...

Först funderade jag över varför den inte var på andra sidan huset och smaskade i sig av solrosfröna och talgbollarna. Sen kom jag på att jag är uppvuxen på landet och kanske borde veta att fåglar äter småkryp. Godmorgon världen!




Kommentarer
Skrivet av: jennylee

Haha! Jag betraktade syrrans katt då han satt nedanför talgbollarna och skatorna där höll verkligen på att reta honom genom hoppa omkring precis bredvid honom. Haha, såg så kul ut :P

2009-01-05 Kl. 14:22:17
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0