Kryddstarkt

Aaaw, min farmor och farfar är så himla söta. Och just i det här inlägget syftar jag inte på hur gulliga dom faktiskt är som personer eller mot varandra. Igår skulle dom åka in till stan och handla godis till de små knutgubbarna som kommer vandra runt och tigga godis idag, då frågade farmor om de skulle passa på att handla lite billiga kryddor ifrån Ö&B åt mig. (Tänker tillbaka på skolan och Juules & Bella, HAHA!)

Så idag visade farmor upp värsta påsen med citronpeppar, oregano, curry, kanel, grillkrydda, ingefära, svartpeppar och asbigga saltet. Plus att dom hade köpt en äggskärare och farfar hämtade en påse socker å la i. Så när jag frågar vad det kostade då säger dom: gratis. Fatta, jag fick allt! Tänk att kryddor kan göra en människa så glad.

Jag ska få en toarulle stoppad i en av mina tre kastruller också. Som dom sa, sånt är så lätt att man glömmer. ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Ååh, värsta schysst! Alla småting som är givna av hjärtat uppskattar man som mest ;)

2009-01-13 Kl. 18:07:04
Blogg: http://jennyspenny.blogg.se/
Skrivet av: i s a b e l l a m a l m b o r g

Hmm, borde ju gå att fixa på nåt sätt!

2009-01-13 Kl. 22:15:02
Blogg: http://szerafia.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0