KRIG OM TVÄTTSTUGAN

Hehe, skulle ju ha skrivit om Power Meet igår va det va. Jo precis. Men nu är det såhär att jag inte ens hade datorn igång igår, bara en liiiiiten stund på kvällen. Och anledningen till det kan vi komma till om ett tag.

Igår då i alla fall så hade en nyinflyttad granne återigen party, i sin lägenhet och i trapphuset, fram till klockan fem på morgonen. På en vardag. Jag har inte så mycket mer att säga om det än att så gör man inte. Så blev jag väckt vid halv sex med en fråga om inte jag kunde jobba och jag sa att jo visst, bara jag får sova lite först.

När jag väl gick iväg, hörde jag att någon hade snott min tvättkolvsbokade tvätttid. Blev irriterad! Visst jag kunde ju inte tvätta ändå just nu eftersom jag skulle till jobbet, men jag skulle ha gjort det egentligen. Ringde Olsson och hörde ifall han kunde kolla upp om så var fallet, och så var fallet så nu är jag sur. Men tack Olsson för att du kollade.

Ja och sen då, när jag kom hem. Då ser jag att någon dum idiot har ryckt loss min dörrskylt! Va är det här?! Bara plattan som skylten va limmad på sitter kvar.. Så jag for in i lägenheten, fly förbannad, försöker hålla mig lugn för att inte skrämma katten och marsvinen. Och vad ser jag då? Jamen det klart! Då har det regnat in i lägenheten också! Vatten på fönsterbrädan. Min första tanke var att katten hade vält en blomkruka, men jag har inte vattnat kaktusarna på flera dagar så det finns knappast något vatten kvar där i. Och inte skulle väl katten ställa upp blomkrukan efter sig? Nog för att hon nästan kunde mitt personnummer, men nä.

Sen kom Seb och som vanligt gör bästa vänner mig på bättre humör. Vi åkte dit alla andra varit utom jag, det vill säga till Thuns. Ja nu har jag ju varit där, men jag kan fortfarande säga att jag aldrig har handlat där. En tjej som jobbade där kollade konstigt på mig när jag frågade efter flanellskjortor i damstorlekar. Jag vill ha en ny, OKEJ? Seb däremot hittade en fin rödrutig, jag blev avis och tänkte nästan köpa en jag med. Men vet att den hade suttit konstigt så nej. Någon som vet var man kan hitta en?

Nu blir det ett väldigt långt inlägg det här, och jag vet att det bara är några få av er som orkar läsa sånt så jag ska börja avrunda. Just ja, det va ju det där om datan på kvällen. Jag och Seb slog oss ner och letade efter trevliga Folkparker här i närheten med några intressanta dansband eller liknande. Är så sjukt danssugna båda två! Någon som vet nån trevlig dans här i närheten, snart?

Ja, nej, nu räcker det. Skriver om Power Meet om ett tag.




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0