Power Big Meet - dag 2

Ja, nu har ni ju fått sett bilder på en bråkdel av alla de fina bilar som spanades in under dag 2 i Västerås. Vad gjorde vi människor då? Det kommer nu.

På torsdagsmorgonen vaknade vi upp i Österbybruk. Julia, som svar på din fråga: självklart sov vi kvar i Västerås, det skulle ju vara otroligt onödigt att åka fram och tillbaka varje dag. Men varje år sätter vi upp en Österbybruks-skylt på stället där vi bor, så att alla andra Österbybrukare och East Coastare kan se vart de ska bo. Smart va? Och eftersom att jag och Sandra hade tältet mitt i centrala Österbybruk, så kände ju jag mig nästan som hemma. Haha. Sen blev det frukost på en sombrero i den gassande solen.


Eftersom solen sken starkt på oss, så bestämde jag och Sandra oss för att det fick bli hatt hela dagen. Men faktum är att det blev hatt nästan alla dagar, även när det var sämre väder. När vi var på väg upp till marknadsområdet möttes vi av några stackare i en Cheva vars förare varit bakis och blivit av med körkortet. De frågade om Olsson hade lust att köra och vi tänkte att visst, vi har ju ingen bil och på det här sättet så får vi ju det! Så vi cruisade runt lite och tog oss sedan till området för att fota bilar. Och varandra.


Sandra och Olsson pekade ut åt vilket håll vi skulle gå för att ta oss till någon början av marknaden och sedan gav vi oss av mot den. Det var varmt, som kanske synes? Och marknaden är flera kilometer lång.


Efter ett bra tags vandrande i vämen bestämde vi oss för att slå oss ner vid ett stånd och ta igen oss lite. Vi drack vatten och svalkade oss med min vattenfläkt. Skönt att vila fötterna lite också, blev mycket gått med dom. Och apropå den där vattenfläkten... Den hade jag stor nytta av, även till annat än att svalka mig själv och mina vänner. Det visade sig nämligen att killar flirtar med tjejer och att det ibland kan bli drygt. Då var det bara fram med vattensprutan och spruta som på vilken olydig katt som helst! Vi har ju tillexempel han som sitter där på huven. Sandra och Jessica vet vad jag menar ;)


När vi hade kommit tillbaka till tältplatsen var det dags att fixa käk. Olsson fick vara stormköksmästare vilket han skötte galant. Mätta i magarna så påbörjade vi andra dagens intagande av alkohol och gav oss iväg på cruising i en Cadillac med några Österbybruks-grannar. Tyvärr fick jag tvinga i mig en massa sliskiga cider, ölen som var kvar ville jag ju spara till fredagen och lördagen.


Vi stannade till på en parkering och buggade lite. Kom fram två söta tanter med en supergullig hund, spanade in bilen och pratade med oss länge. Trevligt! Ja, och cider är som jag kanske antytt inte min starka sida. Så när Taliban sa att jag skulle få en öl om jag gjorde honom sällskap till hans bil, tvekade jag inte en sekund. Åbro i glasflaska, kan det bli mycket bättre? Senare bjöds det också på någon god mintgrej, smakade lite som att dricka tandkräm. Hur gott som helst! Och det kanske syns på bilden av mig och Sandra att det slank ner en hel del den kvällen..? Hej skabb, men den bjuder vi på!





Kommentarer
Skrivet av: Jen

Hahahaha! Mmmmm, sliskig cider dreggel

2009-07-13 Kl. 13:11:17
Skrivet av: Jessica

Hej skabb, asg

2009-07-13 Kl. 16:11:56
Blogg: http://cesytod.blogg.se/
Skrivet av: Jennifer

åh, jag ville verkligen följa med, verkade iallafall som att ni hade det skojjsigt :) <3

2009-07-15 Kl. 15:18:11
Blogg: http://raiija.blogg.se/
Skrivet av: Sandra

Hahaha, Underbart!! , Jag saknar <3



Och jag som ramlade ur Cadilacen xD Hahah.



Usch, skabb bilf på mej, men aja den bjuder vi på! ;)

2009-07-21 Kl. 10:32:03
Skrivet av: Sanna

--> Sandra



Samma här, saknar som attan! <3 Haha, just ja! Det hade jag nästan glömt xD meh, jag ser ju typ sjutusen gånger mer skabb ut än va du gör på den bilden ;)

2009-07-22 Kl. 11:46:04
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: anna

Haha när sandra ramla ur var kanon (Y)

Stackars Ursula!

Aa det var en kul kväll även om jag körde...

Bra dragna blev ni iallafall ;)

2009-08-19 Kl. 19:59:58

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0