En dag i solen

Och jag har fått färg! Man ser en rand efter shortsen, woohoo!

Hade ju en ledig dag idag. Sov ända till elva, fixade till mig lite och gick med Jessica till Hembageriet där vi åt brunch bestående av deras underbara skagenmackor samt coca cola på glasflaska. Det blir inte mycket godare än så! Efteråt kände jag för att svalka mig så köpte mig en ice slush, mmm.



Sedan knallade jag till farmor och farfar, snackade en stund och tog moppen för att åka ut till mamma. Att köra moped (allra helst i vackert väder) får mig att vilja ta motorcykelkort. Det skulle va nice! Ska ta för bil först bara... Veteranbilsintresset är trots allt större.

Kom hem till mamma som låg ute och stekte på en av solsängarna, så jag slog mig ner på den andra och stekte jag med. Snackade en massa och sen letade jag fram lite spännande saker som behövs nu när Bailey snart flyttar hit. Åh, det känns så underbart att hon snart är här! Hittade lite annat smått och gott också som jag plockade med mig hem.


Ljusstake, pillerburkar, sudd & supersöt börs!

Innan jag åkte tillbaka till bruket så svängde jag förbi och hälsade på min lilla sötskrutta. Hade inte träffat henne på två veckor nu och oj vad hon hade vuxit! Liten och söt fortfarande, men ändå så mycket mer vuxen liksom. Jätteöron! ♥ Provade också att ta på henne selen och det gick hur bra som helst, inga protester där inte. Hon satte sig vant och poserade framför kameran och sprang sedan ut på altanen och vandrade runt. Tror hon tyckte hon var fin, hihi. Syster Pepsi däremot var inte så förtjust i selen. Men får hon prova den några gånger till så ska det nog gå bra sen! Mamma Majsan är i alla fall stolt över sina fina tjejer.





Sista stopp innan moppeinlåsning hos farmor och farfar var hos min far där det diskuterades lägenhets-ommöblering. Fixade också så att han och Ingela är marsvinsvakter när jag är på Power Big Meet nästa vecka. För till helgen hämtar jag hit mina marsvin! :)

Nu ska jag mäta lite i lägenheten så att allt passar för ommöbleringen och sedan blir det sängen så jag kommer upp och hinner få lite gjort innan jobbet imorgon. Mycket som ska fixas nu innan djuren flyttar hit. Men jag gillart! Puss godnatt ♥




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Shit vad söt hon är! :')

2009-06-24 Kl. 09:19:26
Skrivet av: Jennylee

Skulle vara kul om jag kunde komma över nånting med min lilla så kunde vi alla träffas :D

2009-06-24 Kl. 09:20:14
Skrivet av: Ingela

Hon är rena fotomodellen lilltjejen din, men så har i princip föds med kameralinsen focuserad på sig också ;) Och nu ska hon flytta fram på bruket, som de sa efter gammalt när de skulle bli finfolk av dem, promenera omkring med finselet på sig :D Så har man fått förtroendet att bli grismatare också då! Säger bara, att du törs...hahaha!

2009-06-24 Kl. 10:42:59
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Ja, visst är hon! :) Hihi, man kanske skulle skicka in ansökan om att få henne som ny modell för någon kattmat eller försäkringar? Ja oh ja, så fin hon är i sin röda sele. Hon blir brukets finaste kissemiss! :D Hahaha, jaa förtroende var ordet ja. Jag hoppas att dom är vid liv när jag kommer hem igen! :P

2009-06-25 Kl. 00:20:17
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

de syns på mig att jag hellre är bakom kameran än framför :P Så söt din är när hon har selen på sig :D

2009-06-25 Kl. 11:29:36
Blogg: http://cesytod.blogg.setod.blogg.se/
Skrivet av: STINA

(SVAR): du hade kommenterat så mkt så jag kör allt på samma här ;) nybäddad säng är kanoners:) men det gäller att det inte är för varmt, som jag hade det igårkväll. förlåt, för nu kom jag inte ihåg vad det var du hade kommenterat mer ;)

när man ska svara på kommentarer? måste man göra det i den andres blogg, eller kan man bara göra det i min - ser du då?

2009-06-25 Kl. 14:52:03
Blogg: http://stinanoe.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0