Fixelifix & donelidon

Som vanligt lyckades jag inte bli trött och komma i säng sörrän till klockan två. Jag blir så trött! Men tydligen kan man inte somna av den här sortens trötthet. Nu va jag fyndig, haha.

Detta resulterade självklart i att jag inte kom upp förrän strax före tio, började jobba elva. Hoppade i duschen, klädde på mig och ilade till mammas jobb där jag hämtade de grejer jag plockade ihop till Bailey igår. Kunde inte ta allt på moppen liksom! Tog med mig grejerna hem, drack en kopp kaffe samt smörjde in mig med solkräm (visst är jag duktigt mamma?!) och drog sedan järnet till jobbet.


Kattlåda, mat&vattenskål, bebiskattmat (hur sött är inte det?!), burkmatsked, 2 städmojänger, halsband, koppel och sele. Nu fattas bara skitsakerna: kattsand och bajspåsar! Och jag ska få mormors kattpelare eller va det heter, som Bailey kan ha och klättra på och leka med. Sen ska det självklart inhandlas en del leksaker, men det ska jag och Jennylee göra tillsammans! Hon får nämligen hem sin bebis samtidigt som mig, så det blir missekissebebisshopping :)

Och nu kommer det igen: jag älskar mitt jobb! Tänk att få spendera arbetsdagen ute i solen, med ett underbart barn. Jag kommer ju klättra på väggarna när jag har semester, haha! Har bara en dag kvar på jobbet nu, men längtar redan tillbaka. Är jag nå störd eller? :)

Efter jobbet gick jag och Jessica till hembageriet och köpte fika som vi tog med och avnjöt vid Herrgårdsdammen. Senare på kvällen bestämde vi och Olsson oss för att plocka ihop lite käk samt ost & kex, som vi tog med oss till (återigen) Herrgårdsdammen. Är det sol så ska man vara ute, så är det bara!


Och såhär glad är jag över att få hem Donna & Kolan (mina marsvin) nu på fredag. Och att få hem Bailey efter Power Meet. Och över att jag har världens bästa vänner. <3

Vet ni vad? Jag känner mig faktiskt ganska trött... YEAH! Ska koka mig en kopp rogivande thé och sedan ska jag krypa ner i sängen och lyssna på cd-bok. Myspys. Godnattpussisar på er alla ♥




Kommentarer
Skrivet av: ` isabella szerafia.

Ett tips, ta bort kanten i början, annars kan hon ha lite problem att komma i lådan :)

2009-06-25 Kl. 08:30:34
Blogg: http://szerafia.blogg.se/
Skrivet av: Ingela

Hm, jag har lite synpunkter på valet av kattfoder, eller snarare av märket, inte torrfoder i sig. Sedan tror jag att jag ska "flytta" :D till Herrgårdsdammen, för däromkring verkar det inte finnas några mygg. Här kan man inte sitta ute nämligen =(

2009-06-25 Kl. 14:54:44
Skrivet av: Jennylee

Gulli gull :)

2009-06-25 Kl. 21:50:52
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Jaså? Skulle jag ha tagit Whiskas istället..? Jaa, flytta dit du! Du kan ju alltid tälta ;)

2009-06-25 Kl. 22:50:17
Blogg: http://essesset.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0