Midsommarafton

Sov som sagt hos Sandra Hå, vaknade upp och försökte få nån rätsida på hur kvällen skulle bli. Gick inte direkt så jättebra men löste sig till det bättre ändå tillslut. Vi käkade frukost och drog in till stan för att träffa en gammal polare till Sandra, sen blev det hem till henne igen där vi packade, fixade oss och drog i oss ett par nyponshots och lite annat smått och gott. Somrigt sådär!

Stod och väntade på bussen i en evighet, fick reda på att midsommar körs som lördag så heja oss! Fick skjuts till Öregrund av Sandras mamma och tog sedan färjan över till Gräsö där vi hämtades upp av Jessica och Bitte. Hämtade upp Seb och Linus på campingen och drog till Jessicas stuga där det till min stora lycka spelades härligt buggvänlig musik ur Manges bil. Blev en massa dansande, grillande och mera dansade som slutade med att jag och Linus dunsade i backen. Haha, gjorde riktigt ont i ryggen!

Jag, Sandra, Seb och Linus tog oss sedan en promenad tillbaka till färjan och över till Öregrund igen. Vi gick och höll om varandra allihop och sjöng lite Grease låtar, Rara söta Anna och en massa 50-talsmusik. Sjukt kul! Stannade till för kisspaus och då döpte jag en snigel till Torsten, men det kändes fel så jag böt till Linus, vilket också kändes konstigt. Snigel fick duga bra.

Väl framme i Öregrund inträffade en del tråkigheter som fick mig att må riktigt dåligt. Tack och lov för Seb och Sandra! Vi gick iväg där vi kunde vara ensamma, satte oss på en bänk och grät och pratade i timmar tills de hade fått mig på ett något bättre humör. Skratt, kramar och gladare miner. Ni är underbara, jag älskar er! ♥

Vi tre bestämde oss för att ta sista bussen hem och som väntat var det miljontals folk överallt som trängdes för att komma på den. Blev trampad på foten så nu är den lite blå, lalala. Fick höra att det skulle komma fler bussar så vi tänkte att då väntar vi på den så vi inte blir mera mos. Det tog för sjutton en timme innan de kom! Helt sjukt ju. Aja, vi kom ju hem i alla fall. Mosade ner oss i Sandras säng alla tre och somnade nog ganska fort. Varmt och skönt eftersom det bara hade varit tre grader där på nattkröken.

Midsommar ska spenderas med nära och kära och jag är kär i mina nära vänner, så midsommar var bra!

Sen hade vi en sån där mysig bakis-dag på lördagen. Jag och Seb sov mest medan Sandra fixade frukost, fika och sånt. Blev en hel del pratande om gårdagkvällens händelser. Välbehövligt. Jag älskar våra bakis-dagar! Förhoppningsvis får vi en till redan på söndag, woohoo!

Lite bilder nu. Kameran fick dock stanna kvar i min bag ute vid Jessicas stuga. Var rädd att tappa bort den eller nåt i Öregrund. Höhö.

1.    2.    3.
4.    5.    6.
7.    8.    9.
10.    11.    12.
13.    14.    15.

1. Sandra i väntan på bussen som vi inte åkte med.   2. Jag & Sandra på hållplatsen.   3. På färjan över till Gräsö.   4. Färjan. Se där skymtar Gräsö på andra sidan!   5. Seb & Sandra uttrycker sin vänskap.   6. Jag & Jessica passade också på att gosa lite.   7. En glad Jessica med kameran i högsta hugg!   8. Gänget hänger vid musikbilen.   9. Mera vänskap.   10. Stugan ute på Gräsö.   11. Haha, spännis-Linus!   12. Här sitter jag och dricker min öl. Spänner mig inte ett dugg. Jag lovar. Nänä, inte alls. Kolla in bulan på armen ba.   13. Såhär vill jag ha det jämt.   14. Skulle fota stugan igen men då kom Linus å kastade sig över mig. Duns ner på motorhuven ba!   15. Dansa dansa natten lång. Glaaaaad.




Kommentarer
Skrivet av: Jennylee

Haha, så kul med bilder! :)



Hallå, när blir det vår bakis dag då? :o

2009-06-23 Kl. 14:18:07

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0