The shopaholic is back!

Nu kommer mamma skrika rätt ut, slita sig i håret, sucka och kanske ringa eller messa mig och tala om att jag är galen som köpt allt detta. Jag vet också vilka fyra av dessa saker hon kommer att reagera starkast över. Men söta, fina, älskade mamma, detta är vad jag har att säga till mitt försvar: jag har inte haft en sån här ordentlig shoppingdag sen jag flyttade (och hejkomochhjälpmig det är snart ett halvår sen!). Sen fick jag ju faktiskt en hel del extrapengar från mitt arbete som dansinstruktör, så jag kom efter diskussioner med mig själv fram till att jag är värd detta. Jag vet också att jag hade ångrat mig djupt om jag inte hade införskaffat dessa saker, eftersom att jag har gått och längtat efter just dessa saker länge nu. Så, kolla in lördagens shoppingresultat! :)

1.    2.    3.
4.    5.    6.
7.    8.

1. Torrschampo från Lee Strafford, Bling 4 blondes från Lee Strafford, Dove summer glow body lotion, Solskydd från Hawaiian Tropic, ansiktsvatten från Nivea Young, Visibly clear från Neutrogena, Define-a-lash mascara från Maybelline samt chockrosa nagellack från Depend.

2. Reglerbart camouflagehalsband och grönt koppel till Bailey, inköpt på Palms Zoo.

3. Svart-vita vardagsskor, supersköna och bra att kuta runt i på fritids!

4. Prickiga klackisar med rosetter, blir så snygga till min prickiga klänning men passar också bra till jeans. Ska förmodligen ha dom på fredag när Johan tar studenten och jag fyller 20.

5. Bruna klackisar med rosetter, skitsnyggt till jeans!

6. Här måste jag erkänna att jag kände mig lite som Kenza när jag bestämde mig för att jag faktiskt ville ha de vita klackisarna med rosetter också. Även de här är snygga till jeans, plus till mig prickiga klänning, och annat i min garderob. Och så är dom ju så sköna att ha på sig! Har spanat in alla dessa klackskor under ett tag nu och riktigt längtat efter att få köpa dem. Ett par på köpet också ju, I love Skopunkten

7. Sen så var vi ju också in på våran favoributik New Yorker, ni vet affären som man nästan omöjligt lyckas gå ut ur utan att ha handlat åtminstone ett nytt plagg. Jennylee utbast "Den här är ju du!" - en rosarutig blus med spetsdetaljer. Så söt.

8. New Yorker igen, självklart. Denna svart-vit rutiga klänning med fin röd rosett under bysten provade jag för några månader sedan, hade dock inte råd med den då och blev därför både glad och förvånad när den fanns kvar! På New Yorker brukar liksom grejerna försvinna efter nån vecka i butiken.



Hittade mig också två par shorts på älskade New Yorker. De här ljusa ovan och de mörka här under. Så nu kan det få bli riktig sommar! :D






Kommentarer
Skrivet av: iia

Haha, jag gissar på skorna xD och jag måste hålla med din mamma lite, va det verkligen nödvändigt att köpa 4 par nya skor när man har en garderob full redan? :P

Åh, snygga shorts! vill oxå ha :)

2009-06-01 Kl. 22:27:19
Blogg: http://julia.obypingst.se/
Skrivet av: Ingela

Ja jag bryr mig inte så mycket om vart dina pengar går då. Men däremot ska tant Ingela :) komma med lite synpunkter på halsbandet till lilla Bailey. Halsband kan man ha på en gammal-stel-halvdöv och halvblind katt, men inte på en kattunge eller normalpigg katt. Inte om man ska ha kopplet på halbandet, halsbandet på katten och ut och gå i alla fall. Det enda säkra är ett sele, så om du lämnar tillbaka ett par skor så har du pengar till ett promenadsäkert sele till Baileykissekatten =D

2009-06-01 Kl. 22:51:33
Skrivet av: Ingela

Men jag skrev ju här...och långt också...och det fanns där såg jag...men var är den nu då :`(

2009-06-01 Kl. 23:12:14
Skrivet av: Anonym

2009-06-01 Kl. 23:14:38
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Jag ser det du har skrivit i alla fall :) kan vara så att blogg.se är lite segt och dummar sig, brukar kunna bli så ibland på kvällarna. Jo, jag har tänkt på det jag med att det vore bra med en sele. Då kom jag på att jag faktiskt har en sele hemma hos mamma som jag haft till min kanin. Ska ta den till Bailey nu, kommer att ha halsbandet senare :D

2009-06-01 Kl. 23:18:38
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: Ingela

Alltså vad äääär det här? Ibland kan jag se mina kommentarer och ibland är det borta? Fast det kanske bara är min hjärna som är borta. Men om det nu funkar som det ska, så får du tre "brev" från mig. Framöver kanske jag bara ska hålla mig till att läsa i din blogg =/

2009-06-01 Kl. 23:27:00
Skrivet av: Sanna

--> Ingela



Nu ser faktiskt inte jag min kommentar till dig och inte heller din sista kommentar till mig, men den syns på min inloggning bland mina kommentarer ;) är nog bara blogg.se som är lite segt för stunden. Har sammanlagt fått fyra kommentarer av dig på det här inlägget nu, först en låååång, sen en om "men jag skrev ju här...", sen en utan något innehåll och nu sist en om "alltså vad ääääääär det här?..." :P Lugn bara, det syns sen :)

2009-06-01 Kl. 23:31:57
Blogg: http://essesset.blogg.se/
Skrivet av: Jennylee

Härligt med rejäla shoppingdagar! :D

2009-06-02 Kl. 14:35:51
Skrivet av: Mamma Madde

Ha ha, rätt gissat Julia! Ha ha, halsband kan man ha på en gammal-stel-halvdöv och halvblind katt! Håller med om att sele är bäst. Åh Sanna... jättefina gjejer! Det gjorde du rätt i. Det var ju dina "danslärarpengar". This boots lala la maid for walking.. ;)

2009-06-04 Kl. 21:18:34
Skrivet av: Sanna

--> Mamma



Jepp, så jag tänker ta Tiffys gamla sele till Bailey :) Ja, visst är det fina grejer! :D Oh, den måste vi dansa igen!

2009-06-05 Kl. 01:55:01
Blogg: http://essesset.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0